پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همکاری مالزی با کره جنوبی برای راه اندازی بلاک چین سازگار با شریعت

حوزه/ مالزی با شرکت فناوری اینکوبلاک کره جنوبی تفاهم نامه ای را مبنی بر توسعه یک فناوری بلاک چین سازگار با معیارهای «شریعت اسلامی» به امضاء رسانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دولت مالزی با همکاری یک شرکت کره جنوبی تفاهم نامه ای را مبنی بر توسعه یک فناوری بلاک چین با معیارهای «شریعت اسلامی» به امضاء رسانده است.

شرکت کره جنوبی اینکوبلاک این تفاهم نامه را با مقامات کمیته مشورتی مالایی(ام پی ام) به امضاء رساند. این تفاهم نامه قرار است در تبادل اطلاعات بلاک چین و فناوری های تخصصی منجر شود. این همکاری همچنین به هدف ایجاد یک پلت فرم بلاک چین و نرم افزارهای کاربردی که با شریعت اسلامی سازگاری داشته باشند، بوده است.

حسن بن حماد رئیس کمیته مشورتی مالایی در مصاحبه ای گفت: ما امیدواریم این همکاری سبب توسعه فناوری بلاک چین با هدایت مالزی و کشورهای اسلامی و در سراسر جهان اسلام شود.

ون سئون رئیس این شرکت کره ای نیز به مقامات مالزیایی اطمینان داد که تمام تلاشش را برای ایجاد بلاک چین اسلامی به کار خواهد بست.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین از دو کلمه بلوک و زنجیره تشکیل شده، این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست. به طور کلی بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است. مبتکران بلاک چین ادعا کرده اند که این تکنولوژی می تواند بستری امن برای معاملات دیجیتال باشد که امکان کلاهبرداری در آن وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha