جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهدا

حوزه/ حجت الاسلام محی الدینی با تاکید بر اینکه امروزه باید وصیت نامه شهدا در مدارس و مراکز دانشگاهی تدریس شود، تصریح کرد: راه و روش زندگی شهدا نباید فراموش و به محفل های مختلف خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه مهریز در مراسم شب شعر با موضوع «ایثار و شهادت» که در سالن فرهنگ و ارشاد مهریز برگزار شد، با اشاره به اینکه هنر یکی از بهترین و اثرگذارترین ابزار برای بیان مطالب است، گفت: هنرمندان می بایست با ذوق و استعدادی که دارند نسبت به بیان وصیت نامه شهدا اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه باید وصیت نامه شهدا در مدارس و مراکز دانشگاهی تدریس شود، تصریح کرد: راه و روش زندگی شهدا نباید فراموش و به محفل های مختلف خلاصه شود.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به این که سرودن شعر در وصف شهدا و ائمه اطهار(ع) هنر والایی است، افزود: زبان شعر یک زبان گویایی است و خیلی از مطالب را می توان در قالب شعر بیان نمود که تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه اگر ابزار هنر در زمینه های مختلف استفاده شود بدون شک مثمرثمرتر خواهد بود، اظهار داشت: شعر از جمله هنرهایی است که می تواند عامل حماسه باشد؛ چرا که در تاریخ ثبت و ماندگار می شود و شاعر باید در به کارگیری هنر خود تعهد بالایی داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم همچنین سرهنگ سلمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شعرا ظرفیت بسیار خوبی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند و مهمترین هدف پاسداری از خون شهداست که امروز همه ما این امنیت و آرامش را مدیون خون پاک این عزیزان می دانیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha