شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیمان

حوزه/ رئیس مجمع شیعه شناسی از تلاش این مجمع در عرصه توسعه و ترویج مبانی شیعه، با حفظ وحدت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت پیمان  در دیدار اعضای مجمع جهانی شیعه شناسی با آیت الله علوی بروجردی از اساتید حوزه گفت: مجمع جهانی شیعه شناسی در سال 81 و در سالی که در آن دو عید غدیر واقع شد بر اساس یک نیاز مهم در این عرصه تشکیل شد.

وی افزود: پاسخ به شبهات و فعالیت تخصصی در عرصه معارف تشیع، همچنین فعال کردن بخش پژوهشی و سامان دهی در این عرصه،تلاش در عرصه جهانی شدن معارف شیعه و حضور در عرصه های علمی بین المللی از جمله سیاست های این مجمع بوده است.

رئیس مجمع شیعه شناسی یادآورشد: با توجه به اینکه کرسی های شیعه شناسی در اروپا و آمریکا با حضور اساتید شیعه اداره نمی شد، سعی شده است که با حضور اساتید و مبلغان در این عرصه این خلا پر شود.

وی گفت: هیئت امنای سه نفره این مجمع در تحولات اخیر به ۳۰ عضو مبدل شد؛ پس از زحمات بسیار زیادی که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین انصاری بویر احمدی در این مسیر کشید و متاسفانه سه سال پیش به رحمت ایزدی رفت، این بار، بر دوش بنده نهاده شد و در این مدت سعی کردیم که این مجمع را به رغم همه شرایطی که وجود داشت به بهترین شکل اداره کنیم.

پیمان اظهارکرد: برگزاری دوره های تخصصی  32 ساعته آموزش ضمن خدمت ویژه فرهنگیان، تلاش در جهت بسترسازی آموزش های تخصصی به آحاد مختلف، ایجاد یک گروه حقوقی جهت دفاع از شیعیان در عرصه های مختلف و ثبت این گروه در سوئیس و آمریکا در سازمان ملل و... از جمله فعالیت های این حوزه بوده است.

رئیس مجمع  جهانی شیعه شناسی بیان کرد: تلاش های مرکز در جهت توسعه و ترویج معارف شیعه بوده است وبه هیچ وجه تلاش نمی کنیم که کسی یا گروه یا فرقه ای را تخریب کنیم؛ بلکه با حفظ احترامات و حفظ وحدت به ارایه مبانی خود می پرازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha