پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

​حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: براساس آمار نزدیک به ۱۲۵ پایگاه طرح اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان در سطح استان کردستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی امروز در جمع معاونین و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، اظهار داشت: تابستان ایام تعطیلات نوجوانان و جوانان است، لذا نهادهای فرهنگی باید به هر شکل ممکن، این اوقات فراغت را با برنامه های سازنده و فرهنگی، پر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان براساس احساس وظیفه، اقدام به برپایی پایگاه های اوقات فراغت برای این قشر می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که پر کردن اوقات فراغت می تواند تا حد چشمگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان جلوگیری کند، افزود: پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باعث می شود که آنان در ایام تابستان مشغول گذران دوره های منتخب خود باشند و با این کار از خطرات تهاجم فرهنگی دشمن که امروزه توسط شبکه های بیشمار فارسی زبان و نیز فضای مجازی انجام می شود، مصون بمانند.

حجت الاسلام کرمی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه امسال برای رسیدن به این هدف و مقابله با تهاجم فرهنگی از پانزدهم تیرماه پایگاه های اوقات فراغت در این استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه در سال گذشته 80 پایگاه اوقات فراغت در این استان ایجاد شده بود، گفت: براساس آمار نزدیک به 125 پایگاه طرح اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان در سطح استان کردستان راه اندازی می شود و امیدواریم که از این پایگاه ها استقبال خوبی به عمل بیاید.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: این پایگاه در مساجد، موسسات قرآنی، کانون های فرهنگی و... استان کردستان برای علاقمندان دایر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان داشت: کلاس های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به همت روحانیون مستقر در سطح استان به‌ویژه روستاها برپا می گردد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: از شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه آموزش و پژوهش و فرق و مذاهب می توان از به کارگیری ۹۰ نفر از روحانیون اهل سنت در برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی و هماهنگی اردوی آموزشی زیارتی روحانیون اهل سنت به شهر مقدس قم نام برد.

وی به برخی از برنامه های سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۹۰ نفر از روحانیون اهل سنت در برنامه‌های فرهنگی حضور پیدا کردند و همچنین ۱۴ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور هزار و ۲۲۸ نفر برگزار گردید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: همچنین در سال گذشته شاهد تشکیل مجمع اساتید گفتمان دینی بودیم که در این طرح بیش از 60 استاد حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 70 فعالیت شاخص دینی و فرهنگی در استان کردستان و روستاهای تابعه انجام شده، بیان داشت: در ایام محرم سال گذشته بیش از 361 مبلغ و روحانی فعالیت تبلیغی در سطح استان کردستان داشته اند؛ همچنین در این ایام بیش از 590 مداح و نوحه خوان در هیات های مذهبی کردستان حضور فعال و چشمگیر داشته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 35 هیات دارای خانه قرآن شهری و روستایی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha