جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش

حوزه/ کارشناس دینی گفت: امروز خانه و خانواده باید نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی تمکین کنند و تلاش شایسته و عزم جدی صورت گیرد تا فرهنگ حجاب و عفاف به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه ترویج شود.

بهگزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم لیلا رحیمی در همایش حجاب وعفاف موسسه آئینه ظهور که درسالن اجتماعات مسجد محمد رسول الله برگزارشد گفت: کشف حجاب یکی از ابزارهای استعماری جوامع غربی جهت تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی بر جامعه اسلامی است واین امر با انتقاد شدید علما و مذهبی ها رو به رو شد و آن روز مردانی با غیرت به شهادت رسیدند تا حجاب و عفاف زنانشان حفظ شود.

وی افزود: امروز در جامعه اسلامی زنان ما به سوی بدحجابی و بی حجابی کشیده می شوند و مردم جامعه ما غیرت دیروزی را ندارند، لذا باید بررسی شود کجای کار ضعف دارد و چه کسی باید نسبت به این امر قدرت داشته باشد.

این محقق دینی خاطر نشان کرد: بی حجابی شاید در ظاهر یک مساله فردی باشد، اما جنبه های اجتماعی زیادی هم دارد که متاسفانه زنان و دختران با عدم رعایت حجاب اسلامی و مناسب خود در حقیقت ضربه بزرگی به جامعه خواهند زد.

وی گفت: امروز خانه و خانواده نسبت به این مسائل باید تمکین کنند و تلاش شایسته و عزم جدی صورت گیرد، تا فرهنگ حجاب و عفاف به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه ترویج شود.

کارشناس امور خانواده بیان کرد: ترویج و افزایش این بی حجابی و بدحجابی در جامعه ایران دلایل مختلفی دارد که عمده ترین آن کم کاری مسئولان در حوزه فرهنگی است که در نهایت راه را برای دشمنان باز کرده و منجر به رونق بازار بی حجابی و نابودی عفاف در جامعه شده است.

خانم رحیمی تصریح کرد: لازم است که مسئولان با اقدامات مناسب، فرهنگی در بازگرداندن حجاب و عفاف حقیقی به جامعه همت کنند و برای القای مجدد تفکر عفاف به زنان با حجاب کمتر برنامه های مکمل فرهنگی را پابه پای تبلغات سوی دشمن پیش ببرند.

این پژوهشگر دینی  تصریح کرد: حد حجاب این است که جامعه به فساد کشیده نشود و مردم به گناه نیفتند و اسلام نمی‌خواهد فضا و محیط‌های عمومی در جامعه، خیابان‌ها و دانشگاه فضای جنسی شود که در غیر این صورت جوانان مشکل پیدا می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha