چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 همایش ورودی های جدید حوزه خواهران یزد

حوزه/ اگر طلبه خوب درس نخواند به خود و اسلام ظلم کرده و حتی اگر استاد سر کلاس، درست تدریس نکند یا وقت خود را به صحبت بیهوده صرف کند، ظالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمیین ناصر محمدی در نشست اخلاق اسلامی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) خواهران محمدآباد یزد، اظهار کرد: امیر المؤمنان علی(ع) می‌فرمایند:« به خدا سوگند اگر من شب را تا صبح بر روی خارهای بیابان بخوابانند یا در غل و زنجیر روی زمین بکشانند برای من خوش‌تر از آن است تا در روز قیامت هنگامی که خدا و رسولش را ملاقات می‌کنم به بنده‌ای ظلم کرده باشم یا ذره‌ای از مال دنیا را غصب کرده باشم».

وی، ظلم را به سه شاخه «ظلم به نفس»، «ظلم به خدا» و «ظلم به بندگان خدا» تقسیم کرد و افزود: هر کس در هر مقام فردی، اجتماعی، سیاسی و... باید مواظب باشد تا ظلم نکند.

استاد حوزه تصریح کرد: مثلا حتی طلاب نیز در مقام خود ممکن است ظالم باشند، اگر طلبه خوب درس نخواند به خود و اسلام ظلم کرده و حتی اگر استاد سر کلاس، درست تدریس نکند یا وقت خود را به صحبت بیهوده صرف کند، ظالم است؛ اگر طلبه، خوب درس بخواند، خوب تربیت شود و در مسائل اجتماعی مسیر درست را انتخاب کند، از ظلم در امان است.

حجت الاسلام و المسلمیین محمدی بر پیروی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و توجه و عمل به رهنمون‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و داشتن خط مشی سیاسی درست در مسیر اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: کناره‌گیری طلاب از مباحث سیاسی با عدالت منافات دارد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha