پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

امام جمعه نور با بیان این که برخورد با فساد و تبعیض یکی از مهم ترین وظایف دستگاه قضایی است، گفت: در کشوری که شعار آن عدالت است نباید شاهد برخی تبعیض ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه نور امروز در نشستی با رئیس و کارکنان اداره دادگستری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله دکتر بهشتی، از این شخصیت به عنوان یکی از ارکان اثرگذار انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی با بیان این که آیت الله بهشتی همه عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای اسلام و پیشرفت انقلاب اسلامی به کار گرفت، افزود: ایشان از جمله یاران امین و راستین امام خمینی(ره) بودند و همواره خود را مطیع ولایت می دانست.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که شهید بهشتی لحظه ای از مسیر ولایت و رهبری خارج نشد، گفت: ایشان و دیگر یاران امام راحل همه توان خود را برای تقویت جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی به کار گرفتند.

امام جمعه نور با بیان این که نقش ارزشمند شهید بهشتی در ایجاد دستگاه قضا همواره ماندگار خواهد ماند، بیان داشت: تلاش در جهت تدوین قوانین قضایی از جمله اقدامات ارزشمند شهید بهشتی بود که امروز موجب رشد و بالندگی این دستگاه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدالت را یکی از مهم ترین شعارها و شاخصه های انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) در دوران حیات خود همواره بر اجرای قسط و عدالت در جامعه تأکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری همان مسیر را دنبال می کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال تضعیف جایگاه دستگاه قضایی هستند، افزود: جایگاه و اقتدار قوه قضاییه باید حفظ شود، چون نهاد انقلابی ملجأ و پناهگاه مردم بی گناه و مظلوم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دستگاه قضا خوشبختانه در برخورد با مفسدان اقتصادی و کسانی که در پی بر هم زدن امنیت و آسایش کشور بودند با اقتدار برخورد کرد، گفت: این رویکرد و نگاه باید در دستگاه قضایی بیشتر تقویت شود تا شاهد آرامش و آسایش جامعه باشیم.

امام جمعه نور با بیان این که برخورد با فساد و تبعیض یکی از مهم ترین وظایف دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: در کشوری که شعار آن عدالت و برای قسط است نباید شاهد برخی تبعیض ها باشیم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که وجود تبعیض و نابرابری در جامعه مورد ناراحتی و دلسردی مردم می شود، بیان داشت: دستگاه قضا به عنوان مسؤول برقراری عدالت در نظام اسلامی باید با این تبعیض ها در کشور برخورد قانونی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برقراری عدالت در جامعه موجب رفاه و آسایش مردم خواهد شد، افزود: البته در دهه های اخیر تلاش های بسیاری در جهت برقراری عدالت در جامعه شده، اما باید تلاش ها در این خصوص بیشتر شود.

امام جمعه نور همچنین به هجمه های دشمنان علیه دستگاه قضا اشاره کرد و با بیان این که این هجمه ها نشان دهنده صحت تلاش های مسؤولان این مجموعه است، گفت: دستگاه قضا نباید هیچ گاه زیر بار فشارهای سیاسی برود و باید با قدرت به وظایف ذاتی خود عمل کند.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم قضاوت در نظام دینی اشاره کرد و افزود: قرآن کریم جایگاه قاضی را جایگاه خلیفه‌اللهی و پیامبری معرفی کرده است، پس باید به حق و به عدل حکم کرد و مراقب بود حکم، قضاوت و داوری از منظر هوی و هوس نباشد و بر اساس قانون و شرع مقدس باشد.

وی با بیان این که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه دستگاه قضا به کار گرفته اند، گفت: فشارهای داخلی و خارجی به دلیل قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفاسد و برهم زنندگان نظم و امنیت کشور است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha