جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن حوزه در ماه مبارک رمضان

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: برای این که قرآن بیش از پیش وارد متن زندگی مردم شود، یکی از راه هایش این است که صدا و سیما برنامه ها و جلسات مربوط به تفسیر قرآن را در شبکه های خود افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله نوری همدانی پنج‌شنبه شب طی سخنانی در اختتامیه طرح اعزام اساتید حوزوی مفسر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند: البته همه ما در راستای آشنا کردن آحاد جامعه با قرآن و تفسیر کلام وحی وظیفه داریم، منتهای مراتب رسانه ملی باید در این راستا اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

ایشان با تاکید بر این که فعالیت ها در زمینه ترویج معارف قرآن به خصوص تفسیر آیات نورانی قرآن یکی از ارزشمندترین و مقدس ترین کارهاست، افزودند: برنامه ریزی ها در حوزه های علمیه باید به گونه ای باشد که بیش از پیش مساله تفسیر قرآن در حوزه ترویج پیدا کند و در این خصوص خوب است که دست کم اساتید حوزه هفته ای یک جلسه تفسیر قرآن به طلاب و فضلا بگویند.

معظم له همچنین با بیان این که نباید به قرآن صرفاً یک نگاه تقدسی وجود داشته باشد و برای مجالس ترحیم از آن در زندگی مردم استفاده شود، گفتند: آنچه ضرورت دارد این که بکوشیم قرآن روز به روز در صحنه زندگی مردم به شکل محسوس تری حضور داشته باشد و مهم تر این که به آیات و آموزه های آن به خوبی در جامعه عمل شود تا همگی در پناه قرآن و اهل بیت(ع) سعادتمند باشیم.

ایشان اضافه کردند: بی شک در این خصوص و برای رسیدن به این هدف ارزشمند و متعالی، اساتید بزرگوار حوزه به ویژه اساتید و مبلغینی که در زمینه تفسیر قرآن فعالیت دارند، نقش بسیار مهم و کلیدی برعهده دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به این که در کتب فقهی ما چندان از آیات قرآنی استفاده نشده است ، گفتند: اهتمام ویژه طلاب و فضلا و به خصوص اساتید حوزه به آیات قرآن در درس های حوزوی و به ویژه مساله تفسیر خیلی مهم و ضروری است و نباید از آن غافل شد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که براساس روایات متعدد ، در دنیای مادی همواره برای انسان ها آزمایش ها و فتنه های بسیاری مطرح است، افزودند: آنچه از روایات به دست می آید این است که در دوره آخرالزمان این فتنه‌ها بسیار بیشتر خواهد بود و باید با بصیرت و تکیه بر آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) از این فتنه ها به سلامت عبور کرد و اسیر هوا و هوس و وسوسه های شیطانی هم نشد.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha