پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش اسلامی- اروپایی «مبارزه با اسلام هراسی در رسانه ها» در بروکسل برگزار شد

حوزه/ در نشستی که با هدف بررسی شیوه های همکاری برای محدود کردن «گفتمان نفرت محور در رسانه ها واسلام هراسی» در بروکسل برگزار شد، بر اهمیت برخورد مسئولانه و قانون مندانه رسانه ها و اهمیت آزادی مطبوعات تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، نخستین انجمن اسلامی- اروپایی به هدف بررسی شیوه های همکاری برای محدود کردن «گفتار نفرت محور در رسانه ها» روز جمعه در باشگاه مطبوعاتی بروکسل برگزار شد.

در طی جلسه افتتاحیه این گردهمایی، پیتر ناپن سرپرست شورای اتحادیه روزنامه نگاران در بروکسل، درباره اهمیت آزادی مطبوعات صحبت کرد و بر این موضوع تاکید نمود که رسانه های عمومی باید مسئولانه تر و بر مبانی ارزش های اخلاقی و حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرند.

مصطفی عقیل دبیر بخش اطلاعات سازمان همکاری اسلامی در این همایش توضیح داد که این انجمن بخشی از استراتژی رسانه ای این سازمان برای مقابله با اسلام هراسی است.

وی گفت: استراتژی ما تمرکز بر ارتباط با رسانه ها، دانشگاهیان و متخصصان در موضوعات مختلف مربوطه است. علاوه بر مشارکت با دولت ها برای افزایش آگاهی، حمایت از تلاش های سازمان ها و نهادهای جامعه مدنی اسلامی در غرب، قصد مشارکت در توسعه برنامه ها و برنامه های مبارزه با اسلام هراسی را نیز داریم.

عقیل همچنین گفت که از سال 2005، سازمان همکاری اسلامی قطعنامه های متعددی برای مبارزه با اسلام هراسی و نتایج منفی ناشی از آن از جمله ترویج تروریسم تصویب کرده است.

به گفته او این تلاش ها شامل ایجاد رصدخانه اسلام هراسی است که به طور سالانه گزارشی را در زمینه مبارزه با اسلام هراسی منتشر می کند.

او همچنین اشاره کرد که سازمان همکاری اسلامی در این باره تعاملاتی را با رسانه ها، دولت های غربی، جامعه مدنی، سازمان های منطقه ای و بین المللی  از جمله اتحادیه اروپا و یونسکو داشته است.

در این نشست آزادی مطبوعات از دیدگاه های قانونی و دینی مورد ارزیابی قرار گرفته و شرکت کنندگان با استراتژی رسانه ای سازمان همکاری اسلامی برای مبارزه با اسلام هراسی و آموزش واعظان دینی حرفه ای برای مقابله با کلیشه های ضداسلامی آشنا شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha