پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرحوم مظفری

حوزه/ مستند مرحوم آیت الله محمد مظفری، از علمای قزوین، به همت حوزه علمیه استان ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام عباس نظری عصر امروز در نشستی با تیم ساخت مستند مرحوم آیت الله مظفری، گفت: عالمان و بزرگان دینی بهترین و مناسب ترین معیار و استانداردهای مشخص در زمینه سبک زندگی دینی واسلامی هستند.

وی افزود:  این اسوه ها و الگوهای دینی و علمی در میان فشارها و سختی های روزگار، همواره خود را حفظ کرده و مشی و مسیر درست و واقعی خود را فراموش نکرده اند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: وظیفه ما معرفی الگوهای درست به جوانان و جامعه است و عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست را فراموش نمی‌کنند، امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و الگو و اسوه هستند.

وی ضمن قدردانی از سازندگان فیلم مستند مرحوم آیت الله مظفری، بیان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه قزوین در خصوص ساخت مستند شخصیت های حوزوی برنامه های خوب و ارزشمند تهیه نموده که باید این تلاش ها تداوم یابد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله محمد مظفری پرداخت و عنوان کرد: ایشان يكی از علماي بزرگ قزوين بود كه تدريس منظم فقه و اصول و تاليف كتاب ‏های فراوان را با جدیت دنبال می کرد و از اين رهگذر، شاگردان بسيار و كتاب ‏ها ی پرفايده علمی از خود به يادگار گذاشت.

 حجت الاسلام عباس افشار، مدیر اجرایی طرح تولید مستند مرحوم آیت الله مظفری نیز در این نشست گزارشی ارائه داد.

آیت الله مظفری که بود؟

مرحوم آیت الله محمد مظفری در سال 1304 در قزوین به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به پایان برد و در سن 26 سالگی به حوزه قم هجرت کرد و در محضر آیت الله العظمی بروجردی، مرعشی نجفی و ...  تلمذ کرد.

ایشان در سال 1332 به نجف اشرف هجرت از محضر مرحوم آیت الله العظمی خویی و ... بهره ها برد و در سال 1352 به شهر قزوین مراجعت کرد و در این شهر توانست شاگردان برجسته ای تربیت نماید.

آیت الله مظفری سرانجام 27 اسفند 1380 در سن 72 سالگی درگذشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha