پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار عوامل سریال سر دلبران با آیت الله اعرافی

فرهاد قائمیان، بازیگر سریال "سر دلبران" پیشنهاد داد تا برای ساخت هر چه بهتر کارهای مذهبی، اتاق فکر مشترکی میان حوزه و صدا و سیما به همین منظور تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، فرهاد قائمیان طی سخنانی در نشست نقد و بررسی این سریال که امروز با حضور برخی از عوامل آن و به همت خبرگزاری حوزه در سالن جلسات ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در یک کار ارزشمند و دینی که در ماه مبارک رمضان امسال از شبکه اول سیما پخش شد، اظهار داشت: اعتقادم این است که صاحب این کار امیرالمومنین(ع) است و همه ما طبق همین تعالیم دینی که از ائمه اطهار(ع) فراگرفتیم برای این کار رفتیم و حدود 9 ماه کار سخت و طاقت فرسا در یزد را تحمل کردیم تا سریال خوبی روانه آنتن تلویزیون شود.

وی افزود: با وجود شرایط خاص آب و هوایی در این مدت تحت هدایت آقای لطیفی ، به درک و شناخت معنوی خوبی از کار رسیدیم و نتیجه نیز به نظرم مورد توجه مردم واقع شده  و با آن ارتباط برقرار کرده اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: بنده به نمایندگی از مجموعه بازیگران در این نشست حضور پیدا کرده ام و انصافاً در این سریال پیشکسوتان و اساتید بزرگی حضور داشتند که برای بنده همکاری با آن ها مایه افتخار بود.

وی در خصوص طرح پیشنهادی آیین نامه درباره ساخت سریال ها و فیلم هایی که در آن یک نفر ایفاگر شخصیت روحانی است، ابراز داشت: البته این حساسیت و دقت نظر خوب است اما اگر این مساله تبدیل به آیین نامه شود، هیچ وقت نمی تواند راهگشا و پیش برنده باشد.

قائمیان همچنین تاکید کرد: جدای از مباحث مدیریتی در سازمان صدا و سیما و اقتضائات آن آنچه به ذهن بنده می رسد این که باید بین حوزه علمیه و صدا و سیما اتاق فکری با حضور فیلمسازان و نویسندگان تشکیل شود و به اقتضائات و نیازها و مشکلات ساخت چنین آثاری در آن کمیته توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی افزود: از سویی می بایست نگاه و رویکردمان در حمایت از این کارها وسیع باشد و با همدلی و تعامل کاری کرد که به خاطر برخی اختلاف ها و جزییات، سریال ها در روند تولید و پخش لطمه نبینند و اگر احیاناً بحث و مشکلی است در مرحله پیش تولید مرتفع شود.

این بازیگر که در سریال سر دلبران ایفاگر شخصیت بهمن بود، با اشاره به این که یک هنرمند در طول زندگی خود شخصیت ها و نقش های مختلفی را بازی می کند، گفت: بهمن در این سریال یکی از بازوهای سید سلیم ، روحانی محل بود و حرکت ها و گفتارهای او نیز بر اساس تعالیم حاج فتح الله و سید سلیم شکل گرفته بود و صبوری و حسن خلقش قابل توجه بود.

وی با بیان این که اساساً ما در کار فیلم سازی و سریال سازی نقش قهرمان و ضد قهرمان داریم نه نقش منفی یا مثبت ابراز داشت: افتخار می کنم که خادم حرم امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) هستم ولی با این حال وقتی یک کار خوب پیشنهاد شود در نقش ضدقهرمان نیز حاضر می شوم اما دوست دارم که در کارهای مذهبی نیز حاضر باشم و نباید این گونه فکر شود که حالا چون ما نقش منفی داشته ایم ، نباید در کارهای مذهبی مثلاً به عنوان یک روحانی ایفاگر کاراکتری باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha