پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: صرفه‌جویی در زمان بحران معنا و مفهوم تازه‌ای پیدا می‌کند،چرا که آموزش و فرهنگ سازی به مردم برای صرفه جویی در مصرف مواد غذایی وآب می تواند غذای کافی برای نیازمندان را فراهم نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی امروز در جلسه حلقه های صالحین حوزه علمیه این شهر، گفت: نباید از خاطر برد که گسترش فرهنگ صرفه جویی و مصرف صحیح مواد غذایی، مصداق بارز عمل به اقتصاد مقاومتی است و این کار هم صرفا با تدوین قوانین، عملی نمی شود، بلکه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و رعایت صرفه جویی غذایی، منوط به حس دلسوزی و مسئولیت پذیری تک تک افراد جامعه است.

وی افزود: موضوع صرفه جویی به قدری در اسلام اهمیت دارد که علمای اخلاق تأکید می کنند که امروز نیز باید فرهنگ صرفه جویی وقناعت را بین فرزندان وجامعه ترویج نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین به مصرف بهینه از آب پرداخت و بیان کرد: اگر امور اجتماعی را بر اساس اصول دین پیاده و از آموزه‌های اهل بیت استفاده کنیم، از اسراف در تمام موارد به ویژه آب جلوگیری می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: قرآن کریم آب را اصل حیات و زندگی می شمارد و هشت آیه مستقیم و بیش از 60 آیه غیر مستقیم در قرآن درباره آب وجود دارد.

وی اظهار کرد: باید در تمام ایام سال مسئله پرهیز از اسراف و صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد توجه قرار داد، چرا که اسراف در این نعمت الهی جزو گناهان بزرگ است.

حجت الاسلام علی بخشی بیان کرد: آیات قرآن درباره نکوهش اسراف و تبذیر و ارزش و جایگاه میانه‌روی و بهره گیری صحیح از نعمت‌های الهی به اندازه‌ای روشن و واضح است که ما به عنوان یک مسلمان، باید به چنین مکتب دقیق و اخلاقی افتخار نماییم.

 مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: صرفه‌جویی در زمان بحران معنا و مفهوم تازه‌ای پیدا می‌کند، چرا که آموزش و فرهنگ سازی به مردم برای صرفه جویی در مصرف مواد غذایی وآب  می تواند  غذا وآب  برای نیازمندان را فراهم  نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha