جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاونین پژوهش

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: انجام کار پژوهشی در حوزه‌های علمیه را یکی از جدی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است، چرا که سازگارترین کاری که یک طلبه خواهر می‌تواند در کنار زندگی شخصی انجام دهد، کار پژوهشی است و این کار در تقویت روح نشاط و امیدواری در طلبه‌های خواهر بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، عصر امروز در جمع مسئولان پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: تولیدات علمی جدید نیاز به توانایی‌های علمی بالاتر دارد و طلبه‌های خواهر پس از اینکه سطح علمی بالاتری پیدا کردند، به مرحله تولید علم وارد می‌شوند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های جدی حوزه‌های علمیه انجام کار علمی است و اگر طلاب چندسالی روش های علمی و مهارتی را بیاموزند، حتماً سرمایه‌های بسیار خوبی در عرصه علوم دینی می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای ایجاد تغییرات جدی و گذر از وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است. تحقیق برای انسان کنجکاو و درگیر با مسائل زندگی یک رویکرد ضروری و در عین حال عادی است و اساس معرفت و شناخت علمی وی را تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: انجام کار پژوهشی در حوزه‌های علمیه را یکی از جدی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است، چرا که سازگارترین کاری که یک طلبه خواهر می‌تواند در کنار زندگی شخصی انجام دهد، کار پژوهشی است و این کار در تقویت روح نشاط و امیدواری در طلبه‌های خواهر بسیار مؤثر است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پژوهش و پژوهشگر در جامعه‌ای صاحب ارزش و جایگاه هستند که در عرصه‌های مختلف، به آنها احساس نیاز شود و فرهنگ مطالبه‌گری و پرسشگری در آن جامعه وجود داشته باشد.

وی به نقش پژوهش در گسترش علوم دینی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه به صورت مدرن و پژوهش محور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha