پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم حمیصی

حوزه/ لازمه خانواده اسلامی ایجاد گفتمان و فرهنگ‌سازی در زمینه استحکام خانواده است تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود. از نگاه امام سجاد(ع) در سبک زندگی اسلامی دنیا وسیله است، ولی در سبک زندگی غیر اسلامی، دنیا هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم مریم حمیصی، از اساتید دانشگاه، عصر امروز در کارگاه دو روزه سبک زندگی اسلامی ویژه خواهران که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین برگزار شد گفت: حیات طیبه، واژه ای که در دین ما مطرح شده یعنی نیت پاک داشتن و پاک زندگی کردن که از آن به عنوان مدل سبک زندگی اسلامی نام برده می شود.

وی افزود:  نباید اجازه داد دشمن در تصمیم گیری های ما دخالت کند و اگر در تصمیم سازی ما ورود کند، سبک زندگی شیطانی وارد شده و سبک زندگی اسلامی کم رنگ می شود.

خانم حمیصی خاطرنشان کرد: وقتي مي‌خواهيم به سبک زندگي جامعه بپردازيم در حقيقت مي‌خواهيم هويت آن جامعه را بررسي کنيم، زيرا آنچه در فهم سبک زندگي مهم است، اين  که بدانيم افراد  دارای چه جهان بينی و ديدگاهی هستند.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: لازمه خانواده اسلامی ایجاد گفتمان و فرهنگ‌سازی در زمینه استحکام خانواده است تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود. از نگاه امام سجاد(ع) در سبک زندگی اسلامی دنیا وسیله است، ولی در سبک زندگی غیر اسلامی، دنیا هدف است.

حمیصی خاطرنشان کرد: خانواده ایرانی سرشار از صفا، صمیمیت، مهربانی و پایبند به زندگی است، ازاین‌رو فرهنگ ایرانی باید در جامعه ترویج یابد.

کارشناس امور خانواده بیان کرد: تربیت صحیح فرزندان می‌تواند به عنوان الگوی مدیریت اسلامی در خانواده مطرح باشد و خانواده‌ها در شرایط حساس فعلی که هجمه‌های فرهنگی وجود دارد، تهذیب نفس را در جهت توانمندسازی ارکان خانواده خود به عنوان یک اولویت مهم سبک زندگی در نظر بگیرند.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلام نگاه بسیار عمیق و دقیقی به روابط گرم و صمیمی خانواده شده است، زیرا باید این فضای گرم وجودداشته باشد تا فضای خانه همان فضای معنوی و انسان ‏ساز باشد؛ نباید اجازه دهیم شرایطی که در زندگی مدل غربی وجود دارد در زندگی ما نیز سایه افکند.

حمیصی خاطرنشان کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی، خانواده ها را از خطر طلاق، آسیب های اجتماعی و کاهش روابط عاطفی حفظ می کند، چرا که دین اسلام برای تمامی امور و مراحل زندگی انسان برنامه دارد، اگر این آموزه ها از سوی خانواده ها به کار گرفته شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی رفع می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha