جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به جمع آوری ۱۴۸ میلیارد ریال زکات از هزار و ۶۱۷ روستای استان در سال گذشته گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد ریال برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام قاسم محمدزاده رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه در همایش عاملین زکات در شهرستان هشترود تصریح کرد: ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده سال گذشته در امور محرومین هزینه شد، امسال نیز ۷۰ درصد در این زمینه هزینه خواهد شد.

وی گفت: زکات جمع آوری شده به همراه بسته های تشویقی و زیر نظر نماینده ولی فقیه صرف امور محرومان و یا اجرای طرح های عمرانی همان منطقه می شود.

محمدزاده عمده موارد شامل زکات استان را گندم، کشمش و مال التجاره عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ زکات احیا شود، محرومان جامعه نیازی به دریافت کمک های دولتی نخواهند داشت.

وی همچنین میزان زکات فطره جمع آوری شده در سال جاری را ۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار در مقایسه با زکات فطره سال گذشته که ۴۹ میلیارد ریال بود ۲۳ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی گفت: براساس اعلام دولت، امسال ۱۳میلیون تن گندم برداشت می شود که زکات آن ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و با این حساب برای هر شهرستان ۱۰ میلیارد ریال می رسد اما متاسفانه این مبلغ به هیچ وجه به امور زکات داده نمی شود.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به جمع آوری ۱۴۸ میلیارد ریال زکات از هزار و ۶۱۷ روستای استان در سال گذشته عنوان کرد: پیش بینی می شود این رقم در سالجاری به ۲۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی رسیدگی به امور محرومان و اجرای طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد، غسالخانه، درمانگاه و آسفالت و شن ریزی جاده ها و ایجاد جاده بین مزارع را از جمله محل های مصرف زکات جمع آوری شده عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha