چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تقی متقی

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم گفت: یکی از شاخصه های مهم نویسندگان متعهد در جامعه اسلامی ، رعایت و حفظ عفت و پاکدامنی قلم است.

تقی متقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت چهاردهم تیرماه روز قلم، ابراز داشت: اساساً دین مبین اسلام، برای قلم و نوشتن، ارزش و احترام خاصی قائل است، تا آن جا که حتی یکی از سوره های قرآن کریم به همین نام است و خداوند به آن قسم یاد کرده است.

وی با اشاره به امیرالمومنین(ع) مبنی بر این که عقلِ نویسنده، در قلم اوست، گفت: این کلام حضرت امیر نشان می دهد که چقدر کار نویسنده متعهد که دارای قوه عقلانی باشد می تواند در هدایت جامعه موثر باشد و انتظار هم از اهالی قلم در جامعه اسلامی همین است که متصف به تعهد، عقلانیت و خرد باشند.

این نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت دیگر این که عفت قلم باید در همه حال مراعات شود، چه آن که نویسنده در نگاه اسلامی و قرآنی باید پرهیزکار و پاکدامن و صادق باشد تا تراوشات قلمی او منشاء خیر و هدایت برای جامعه باشد، نه خدای ناکرده ضلالت و گمراهی.

وی افزود: ما امروز وظیفه داریم که از قلم متعهد و هنرمند خود در مسیر اهداف مقدس اسلام و انقلاب اسلامی استفاده کنیم و به خصوص در فضای مجازی، این قلم متعهدانه و روشنگرانه را به خدمت بگیریم تا به سوالات و شبهات نسل جوان درباره موضوعات مختلف پاسخ دهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha