پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واکنش شبکه قرآن به نشست خبرگزاری حوزه در مورد سریال سر دلبران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: جامعه متدین از حوزه علمیه انتظار دارد، نسبت به تولیدات هنری همافزا و کمک کار باشد و در واقع مسائل هنری که مرتبط با دین است را ارزیابی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه در گفت و گوی زنده با شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی، با اشاره به برگزاری نشست صمیمی خبرگزاری حوزه با عوامل سریال سّردلبران و انعکاس خوب آن در نزد جامعه هنری و کارشناسان این عرصه در حوزه علمیه گفت: اسلام عزیز و  پیام آور او و اولیائش هرگز از مقوله هنر غریبه  و بیگانه نبودند و اگر قرآن را متن معیار این حقیقت بدانیم،  قضاوت خواهیم کرد که آیه های سبز او درکمال سخنوری و سخن دانی است.

وی افزود: همچنین ما سخنان دُرر بار حضرت علی(ع) در نهج البلاغه را به عنوان امیر بیان قضاوت می کنیم که در کمال شیوایی و رسایی هنرمندی کرده اند.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه بیان داشت: این سبک و سیره اولیای دین، در نزد علما و بزرگان در طول تاریخ استمرار داشته و نسبت به مقوله هنر، دغدغه مند حساس بودند و آن را رصد می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین برته خاطرنشان کرد: در عصر حاضر نیز این گونه است که مومنین از حوزه علمیه چنین انتظاری دارند که نسبت به این مسئله همافزا و کمک کارباشند و در واقع مسائل هنری که مرتبط با دین است را ارزیابی کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha