جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ضرورت رابطه بهتر تولیدکنندگان گوشت حلال و مصرف کنندگان مسلمان در انگلیس

حوزه/ در نشست «ذی‌نفعان صنعت حلال» با حضور بیش از ۴۰ هیئت شرکت کننده از جمله کشاورزان، دامداران، نمایندگان جامعه اسلامی و نهادهای کشاورزی در غرب یورک شایر، بر ضرورت ایجاد رابطه بهتر میان بخش تولیدکنندگان گوشت حلال و جامعه اسلامی تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از halalfocus، در نشست «ذی‌نفعان صنعت حلال» که توسط «هیئت توسعه کشاورزی و باغبانی» در سالن بیستون در غرب یورک شایر انگلستان برگزار شد، بر ضرورت ایجاد رابطه بهتر میان بخش تولیدکنندگان گوشت حلال و جامعه اسلامی تاکید شده، تقاضا برای کیفیت گوشت حلال بهتر مطرح گردید.

پیام کلیدی این همایش که با حضور بیش  از 40 هیات شرکت کننده از جمله کشاورزان، دامداران، نمایندگان جامعه اسلامی و نهادهای کشاورزی برگزار شد، از جامعه اسلامی و تولیدکنندگان محصولات حلال خواسته شد تعامل و درک متقابل بهتری نسبت به نیازمندی های یکدیگر داشته باشند.

جان رویل مشاور ارشد دامداران از اتحادیه کشاورزان ملی انگلستان و ولز با ارائه نظرسنجی از دامداری انگلستان با تمرکز بر فصل تولید دام گفت: در حال حاضر تقاضای قابل توجهی برای تولید گوسفند گوشت ذبح حلال برای ارائه در بازارهای داخل و خارج از کشور وجود دارد زیرا حدود چهل درصد مسلمانان در حال حاضر گوشت گوسفند مصرف می کنند.

اوال فوئیزینی، مدیر بخش حلال هیئت توسعه کشاورزی و باغبانی انگلستان، درباره اهمیت گوشت حلال در جامعه اسلامی و ضرورت شفاف سازی در رابطه با کشتار «ذبح حلال» صحبت کرد.

وی گفت: این نشست ها برای تسهیل ارتباطات میان بخش حلال و کشاورزان بسیار مفید بوده است. تنها با همکاری یکدیگر اطمینان حاصل خواهیم کرد که نیازهای هر دو صنایع برآورده شود.

تاریخ های مهم تقویم اسلامی

راشل هالوس یکی از کشاورزان تولیدکننده درباره اهمیت درک نیازمندی های بازار در مناطق محلی گفت: ما به عنوان کشاورزان تولیدکننده باید تاریخ های مهم در تقویم اسلامی را به خوبی بدانیم تا بتوانیم بسته به نیاز بازار، محصول تولید کنیم. گوشت گوسفند تولیدی در انگلیس دارای کیفیت بالایی است و ما به عنوان تولیدکننده باید تمام بازارهای بالقوه را برجسته سازیم.

رفیق آدام، مدیر اجرایی یک شرکت سرمایه گذاری که هدف آن تقویت جوامع از طریق سرمایه گذاری، آموزش و اشتغال است، گفت: چنین نشست هایی نقطه شروع نزدیک سازی بخش حلال و کشاورزی به یکدیگر هستند. جوامع روستایی در حال حاضر محروم مانده اند و مهم است که مصرف کنندگان مسلمان اطلاعات بیشتری در مورد کشاورزی و نحوه تولید غذایی که مصرف می کنند داشته باشند.

وی افزود: ضروری است که همه بخش های جامعه را با یکدیگر متحد کنیم؛ مصرف کنندگان، تامین کنندگان و تولید کنندگان همه باید از یکدیگر یاد بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha