پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 455555
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
آیت الله حدائق

حوزه/ آیت الله حاج شیخ محمدرضا حدائق از علمای برجسته استان فارس و تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله حاج شیخ محمدرضا حدائق که از چندی پیش به دلیل عفونت ریوی و ضعف جسمانی در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود، ظهر امروز در سن ۹۲ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی، دار فانی را وداع گفت.

وی یکی از علمای برجسته استان فارس  بود که در شهر شیراز و بین عموم مردم و خواص، جایگاه بالایی دارد و از مدافعان نظام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود.

این عالم فقید تولیت مدرسه علمیه منصوریه، یکی از حوزه‌های علمیه بنام شیراز و از بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز در فارس نیز به شمار می‌رود.

زندگی نامه

آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا حدائق فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ ابوالحسن حدائق، فرزند مرحوم حاج شیخ آقا هستند که از ایشان به صاحب حدائق یاد می‌شود، مادر ایشان نیز بانویی با ورع و پرهیزکار و عالمه از خاندان علم و فضیلت بوده‌اند.

او در سال 1305 هجری شمسی در شیراز متولد شد و در مکتب پدری عالم و اسوه‌ای کم‌نظیر در تقوی و علم و مادری صالحه پرورش یافت  و از محضر پدر خود سرچشمه زلال علم و معرفت و اجتهاد و فقاهت جرعه‌های گوارا نوشید و با استعداد خدادادی و شدت اشتیاق برای تحصیل علم و طی کردن دروس کلاسیک آموزش و پرورش، مدارج علمی حوزوی را نیز با سرعت طی کرد.

آیت‌الله حدائق در شیراز از محضر دانشمندان و علما بزرگ دیگری همانند مرحوم حضرت آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی، حاج‌ شیخ بهاء‌الدین محلاتی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی آقا یقطین، مرحوم آیت‌الله حاج سید محمود علوی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمود شریعت زرقانی در رشته‌های مختلف علمی به ویژه علم فقه و اصول، اخلاق و تفسیر بهره‌مند و به مراتب علمی و مقام رفیع اجتهاد نائل شد.

این عالم فقید برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از محضر بزرگان به قم هجرت کرد و در جلسات درس خارج مرحوم حضرت آیات عظام بروجردی، امام خمینی(ره)، سید محمدرضا گلپایگانی، بهره وافی و کافی را برده و پس از بهره‌مندی از محضر بزرگان، به شیراز مراجعت کرد.

آیت الله حدائق همچنین تولیت حوزه علمیه منصوریه، یکی از حوزه‌های علمیه بنام شیراز و از بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز در فارس نیز به شمار می‌رود.

خبرگزاری «حوزه» ارتحال مرحوم آیت الله حدائق را به حوزه های علمیه، علما، روحانیون، شاگردان، بیت آن مرحوم و مردم ولایت مدار استان فارس تسلیت می گوید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha