جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم نظری پور

حوزه/ مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: متأسفانه فرهنگ سازی در خصوص عفاف و حجاب در جامعه آن گونه که باید انجام نشده و برنامه‌ریزی‌هایی که در این خصوص بوده، منسجم و کارشناسی نیست.

خانم بتول نظر پوری پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: دشمن در حال کار کردن ریشه‌ای درخصوص عفاف و حجاب است که نمونه آن فعال کردن شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای با هدف ترویج بدحجابی و شکستن قبح آن در بین جوانان است.

وی افزود: دشمن از هر وسیله‌ و ابزار جذابی برای تزریق خوراک بدحجابی جوانان استفاده می‌کند و در این بین، عملکرد ما برای مقابله با این چنین برنامه‌ها ضعیف است.

خانم نظری پور بیان کرد: باید برای نسل جوان امروز برنامه فرهنگی درخصوص رعایت عفاف و حجاب با ایده‌های نو و جذاب داشته باشیم تا به خروجی مناسبی برسیم.

مسئول امور بانوان اداره  تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: متأسفانه فرهنگ سازی در خصوص عفاف و حجاب در  جامعه آن گونه که باید انجام نشده و برنامه‌ریزی‌هایی که در این خصوص بوده منسجم و کارشناسی شده نیست.

 کارشناس امور فرهنگی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی به جهت جايگاهی كه در جامعه دارند و به عنوان قشر فرهيخته در بين جامعه الگوپذيری از آنها زياد است درخصوص رعايت عفاف و حجاب از اهميت خاصی برخوردار هستند.

خانم نظری پور بیان کرد: كنترل عفاف و حجاب در جامعه قابل مديريت است و غفلت در فضای مديريت فرهنگی زمينه ساز توسعه رفتارهای ناهنجار در جامعه مي شود.

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: پوشش علاوه بر حفظ تن و آراستگی، رابطه مستقیمی با فرهنگ مردم یک جامعه دارد و تابع ارزش‌ها و هنجارهای اخلاقی حاکم بر فرهنگ آن جامعه است.

کارشناس امور خانواده بیان کرد: حجاب و پوشش شرعیِ زنِ مسلمان، نماد جامعه اسلامی و ارزش والای زن است و نه تنها به عنوان یک ضرورت شرعیT بلکه به عنوان یک ضرورت اخلاقی، پیش از ورود اسلام به ایران توسط زنان و مردان به دلیل علاقه فطری انسان به حفظ عفت و وجود حیا رعایت می‌شده است.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: قوام و دوام هر جامعه‌ای به هنجارهایش بستگی دارد. بنابراین رعایت این هنجارها لازمه زیست هنجارمند و مسالمت آمیز در جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha