جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم طباخ شعبانی

حوزه/ سبک زندگی اسلامی یعنی تمام زوایای زندگی انسان بر اساس دستورات اسلام باشد، در بحث تربیت فرزند، روابط با همسایه‌ها، پوشش و دیگر موارد جاری زندگی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خدیجه طباخ شعبانی، در جمع طلاب حوزه علمیه فاطمیه قزوین در نمایشگاه «دُرماندگار» در خصوص سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: دشمن درصدد است در قالب برنامه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌ها و سریال‌ها  سبک زندگی غربی را در بین خانواده‌ها ترویج و گسترش دهد تا از این طریق به اهداف خود دست یابد.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به این که در قرآن مجید و آموزه‌های دینی تأکید فراوانی به سبک زندگی اسلامی‌شده است، افزود: سبک زندگی اسلامی یعنی تمام زوایای زندگی انسان بر اساس دستورات اسلام باشد، در بحث تربیت فرزند، روابط با همسایه‌ها، پوشش و دیگر موارد جاری زندگی. به‌طورکلی سبک زندگی اسلامی یعنی در تمام زوایای زندگی انسان‌ها احکام اسلامی جاری باشد و اگر این‌طور باشد جامعه ما مدینه فاضله می‌شود.

طباخ شعبانی خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه از سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی فاصله گرفته‌، چون از قرآن فاصله گرفته‌ایم، لذا باید امروز سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآن را ترویج دهیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی تأثیرات مثبت و منفی دارد و امروزه دنیایی بسیار بزرگ‌تر از دنیای حقیقی ما به وجود آمده است و آن نیز دنیای مجازی است که در اختیار انسان قرارگرفته است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: متأسفانه افراد زیادی هستند که از فضای مجازی استفاده درست نمی‌کنند و به جنبه‌های منفی و فضای مخرب آن روی می‌آورند که شاهد تأثیرات آن در جامعه هستیم همانند بحث طلاق‌ها و دیگر مواردی که چالش‌های بزرگی را مقابل خانواده‌ها قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: رجوع به بازخوانی زندگی بزرگان دینی و توسعه آن‌ها در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی از ضرورت‌های امروز زندگی ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha