سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم تقی پور

حوزه/ یک استاد دانشگاه، حیا را زیربنای حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: برخی بانوان امروز که زنان غربی را الگوی خود قرار داده‌اند و باید بدانند با الگوبرداری از غرب نمی‌توان فرزندانی شایسته تربیت کرد.

خانم خدیجه تقی پور در حاشیه نمایشگاه در ماندگار و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و اظهار داشت: نمایشگاه «دُرماندگار» در موضوع عفاف و حجاب و برای نشان دادن این موضوع برگزارشده است که نشان می‌دهد  زنان در جامعه با حجاب زنده‌تر و پویاتر هستند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین با بیان اینکه زن مسلمان در تمام دنیا توانسته است با حفظ حجاب نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: برخی بانوان امروز که زنان غربی را الگوی خود قرار داده‌اند و باید بدانند با الگوبرداری از غرب نمی‌توان فرزندانی شایسته تربیت کرد.

وی افزود: در دین اسلام و کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز این مسئله بسیار مورد تأکید قرار گرفته و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل‌شده و ائمه معصومین(ع) نیز آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

تقی پور خاطرنشان کرد: زیربنای حجاب و عفاف در جامعه حیا است، چراکه ما به‌عنوان کسانی که باورمان امر حجاب است. اعتقاد ما این است که حجاب و عفاف باید گسترش پیدا کند و در برابر هنجارشکنی‌ها ایستادگی کنیم و این گوشه‌ای از احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند از سال‌های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آن‌ها قرارگرفته است.

استاد دانشگاه تصریح کرد: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست، اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی‌ که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید رسانه‌ها همان‌گونه که می‌توانند از سوی دشمنان برای ترویج بی‌حجابی به کار گرفته شوند، می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیحی که از سوی کارشناسان رسانه و همچنین عالمان دین صورت می‌گیرد ابزاری برای ترویج بیش‌ازپیش حجاب در جامعه باشند.

تقی پور بیان کرد: امروز دشمنان سعی دارند با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی عفاف و حجاب را در جامعه کمرنگ کنند که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha