سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصطفی خاکسار- معاون امداد آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اعزام ۳۰۰ گروه جهادی در قالب طرح «جهاد خدمت» همزمان با دهه کرامت رضوی به مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر گفت: 300 گروه جهادی برای انجام خدمات عمرانی، آموزشی، درمانی و... به 44 منطقه شامل 43 دهستان استان‌های مختلف و حاشیه شهر مشهد اعزام می‌شوند.

وی در مورد تعداد دهستان‌های هدف برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط جهادگران رضوی در دهه کرامت، گفت: از بین 43 دهستان محرومی که جهادگران رضوی برای خدمت‌رسانی به آنجا اعزام می‌شوند، شش دهستان در خراسان رضوی، چهار دهستان در خراسان جنوبی، پنج دهستان در خراسان شمالی و دو دهستان در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اعزام گروه‌های جهادی به نقاط محروم سراسر کشور را یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی معرفی و عنوان کرد: گروه‌های جهادگران رضوی تا کنون اقدامات و خدمات ارزنده‌ای را در حوزه محرومیت‌زدایی در استان‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادگران رضوی در سال جاری بیان کرد: در تعطیلات عید نوروز 200 گروه جهادی به مناطق محروم سراسر کشور اعزام شدند که در این دوره و همزمان با دهه کرامت 300 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم سازماندهی شده‌اند.

خاکسار در ادامه به برنامه‌های آستان قدس رضوی برای حمایت از گروه‌های جهادی اشاره و تصریح کرد: این معاونت با توجه به تعداد جهادگران هر گروه‌ جهادی و میزان ماندگاری در مناطق هدف کمک هزینه اعزام را به گروه‌ها اعطا می‌کند، همچنین اگر برنامه‌های جهادگران رضوی هم سو با طرح‌های توسعه و عمرانی دهستان‌ها باشد، به آن‌ گروه‌ها نیز کمک هزینه انجام طرح‌های زیربنایی برای توسعه عمرانی و اجتماعی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر گروه‌های جهادی برای انجام خدمات درمانی به مناطق محروم اعزام شوند، به گروه‌های اعزامی هزینه خدمات درمانی و تأمین دارو نیز تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha