جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح محامین

مسئول آموزش مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد از برگزاری طرح فرهنگی «محامین» با محوریت موضوعات قرآنی، اخلاقی، سیاسی و تربیتی ویژه طلاب این مدرسه علمیه خبر داد.

خدیجه ولی پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: هم‌زمان با فصل تابستان، طرح فرهنگی محامین با محوریت مسائل قرآن و عترت، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی به‌صورت دوره‌های فرهنگی – آموزشی برای طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عناوین آموزشی این دوره فرهنگی شامل اهل الذکر، ساسهٔ العباد و اصول الکرم است که برای ایام فراغت طلاب برنامه‌ریزی شده است، افزود: در بخشی از دعای عهد می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ» که طرح محامین از این فراز برداشت شده است.

ولی پور اضافه کرد: در طرح محامین دوره اهل الذکر شامل پنج دوره آموزشی قرآن ازجمله قرائت، ترتیل و تجوید، حفظ، تدبر در قرآن و سیره ائمه (ع) بوده و در دوره ساسهٔ العباد مباحثی ازجمله ولایت فقیه، جریان شناسی، تمدن اسلامی، تربیت سیاسی و اندیشه‌های امام و رهبری مطرح می‌شود.

ولی پور ادامه داد: در دوره اصول الکرم هم مسائلی ازجمله اصول همسرداری، مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند، زی طلبگی و اخلاق در جامعه برای طلاب خواهر شرکت‌کننده در طرح محامین مطرح می‌شود.

مسئول آموزش مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد در ادامه برگزاری جلسات اخلاق ویژه طلاب دوره تثبیتی را از دیگر برنامه‌های این مدرسه در فصل تابستان دانست و گفت: همچنین دوره تخصصی احکام بانوان برای طلاب در حال تحصیل و فارغ‌التحصیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره جریان شناسی و پاسخ به شبهات در این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: افزون بر این تاکنون یک دوره طرح «ولاء» و دوره تدبر در قرآن در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد برگزار شده و دوره جدید آن در تابستان امسال برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha