شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سالگرد جنگ ۳۳ روزه لبنان، گفت: آوازه این جنگ به جهان رسید و این پیروزی یک معجزه بود که به فکر بسیاری نمی رسید و حتی تصور نمی کردند که تعداد اندکی مجاهد بتوانند در برابر صف آرایی بین المللی پیروز شوند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سالگرد جنگ 33 روزه لبنان، گفت: آوازه این جنگ به جهان رسید و این پیروزی معجزه ای بود که به فکر بسیاری نمی رسید و حتی تصور نمی کردند که تعداد اندکی مجاهد بتوانند در برابر صف آرایی بین المللی پیروز شوند.

پیروزی جنگ 33روزه، معادله آزادی و استقلال را بنیان نهاد

وی افزود: مقاومت حزب الله معادله آزادی و استقلال را بنیان نهاد و این جنگ تنها یک پیروزی نظامی بر دشمن نبود، بلکه مانع شهرک سازی صهیونیست ها شد و معادله ارتش، مقاومت و ملت را تأسیس کرد و ثابت کرد که مقاومت می تواند لبنان را در ساختن کشور کمک کند.

شیخ قاسم اشاره کرد: ما به همان صورت که در برابر اسرائیل ایستادیم، تلاش می کنیم که در داخل دولت، علمکردی شفافی داشته باشیم و برای ساختن کشور مشارکت داشته باشیم.

معاون دبیر کل حزب الله تصریح کرد: ما در حزب الله برای یک طرح اجتماعی اقتصادی برنامه ریزی می کنیم تا چراغ راهی برای کشور باشد و به زودی آن را با شرکای خود در میان خواهیم گذاشت تا همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت آینده نقش مهمی در اقتصاد و امور اجتماعی خواهد داشت و هرگونه تأخیر در تشکیل آن موجب نا به سامانی و از هم گسستگی اوضاع می شود.

آمریکا مسبب تمامی بحران های جهان است

شیخ قاسم در بخش دیگر سخنان خود گفت: آمریکا امروز در تمامی اقدامات خود ظالمانه عمل می کند و مرتکب جنایت می شود و این دولت مسبب تمامی بحران های جهان است.

وی افزود: کشوری را به من نشان دهید که با آمریکا تفاهم داشته باشد یا امکانی برای ایجاد تعامل با آن برایش باشد؛ این آمریکاست که برای ما بحران می سازد، بله او از کشور های حاشیه خلیج فارس راضی است و این رضایت تا زمانی است که بتواند از آن ها سوء استفاده مالی کند و آنان را بدوشد.

اسرائیل اصلی ترین ابزار آمریکا در منطقه است

عضو ارشد حزب الله گفت: آمریکا از متجاوزین حمایت می کند و زمانی که به مصلحتش نیست از آنان دست می کشد و اینجا نباید فراموش کنیم که اسرائیل اصلی ترین ابزار آمریکاست که باید با آن مقابله شود.

وی ادامه داد: این اسرائیل است که فتنه انگیزی می کند، کودکان را می کشد، سرزمین ها را غصب می کند، مانع رشد و پیشرفت ما می شود و بر آینده ما و فرزندان ما تأثیر می گذارد.

باید قطب نمای مبارزه به سمت اسرائیل باشد

شیخ قاسم تاکید کرد: باید قطب نمای مبارزه به سمت اسرائیل باشد تا بتوانیم گام های مناسبی را در جهت نابودی این رژیم اشغالگر برداریم و سرزمین را به صاحبان آن بازگردانیم.

وی در پایان اشاره کرد: اگر تمامی مردم جهان اجتماع نظر و همبستگی داشته باشند، "قرار داد قرن" اجرایی نخواهد شد و تجربه ثابت کرده است زمانی که ایستادگی کردیم، پیروز شدیم و پیروزی در نهایت برای حق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha