پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) از برگزاری مسابقه بزرگ «زینت آسمانی» به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب ویژه بانوان طلبه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌ حسین تهرانی، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب(۱۹ تا ۲۵ تیرماه) و ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: مسابقه بزرگ «زینت آسمانی» همزمان با هفته عفاف و حجاب از سوی اداره کل امور فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی و ارتقای سطح فکری طلاب، شناسایی نیروهای متخصص جهت گفتمان‌سازی عفاف و حجاب، ارائه راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از فروپاشی فرهنگ و ارزش‌های جامعه و جریان‌سازی فرهنگی با هدفی معنوی و ایمانی به منظور ایجاد انگیزه حفظ عفاف و حجاب است.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی به یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد که گفتند: «باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه‌ی ما احیاء بشود. مثلاً مسأله‌ی حجاب، یک مسأله‌ی ارزشی است. مسأله‌ی حجاب، مسأله‌یی است که اگرچه مقدمه‌یی است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مسأله‌ی ارزشی است. ما که روی حجاب این‌قدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه‌ی معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌یی که سر راهش قرار داده‌اند، نشود».

وی با بیان اینکه اساتید، طلاب، کارمندان خواهر، مبلغان و دانش‌آموختگان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار ارزشمند خود را با موضوع «راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی» در قالب‌های ادبی، هنری و رسانه‌ای ارائه کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی یادآور شد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق ارسال پستی به آدرس «قم، خیابان ۴۵ متری صدوق، خیابان بوعلی، حوزه علمیه خواهران جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، معاونت فرهنگی تبلیغی، اداره کل امور فرهنگی و یا از طریق پست الکترونیک به نشانی ghft@jz.ac.ir ارسال کنند.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی، مهلت شرکت در این مسابقه را تا ۲۱ مهرماه اعلام کرد و گفت: فراخوان شرکت در این مسابقه از ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب آغاز شده است و برگزیدگان مسابقه نیز ۴ آذرماه روز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: کمک هزینه عتبات عالیات، کمک هزینه سفر مشهد مقدس، کارت هدیه و هدایای نفیس دیگر از جمله جوایز این مسابقه است که به برگزیدگان هر بخش اهدا می‌شود.

راه‌های ارتباطی جهت ارائه پاسخگویی به سؤالات از طریق تماس با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۲۶ امکان‌پذیر است.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha