جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مهد تولید فکر و نظریه در عرصه‌های گوناگون هستند، گفت: صنایع موشکی ایران دستاورد ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امروز در دومین روز از سفر خود به استان مازندران، در آیین معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: در پیشگاه بزرگان گذشته و حاضر و شهدای گرانقدر و مردم شریف خطه مازندران که پیشینه‌ای روشن در دفاع از اهل‌بیت (ع) دارند در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از تلاش‌های شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: مدیران حوزه‌های علمیه مشعل‌دار این نهاد هستند و باید آینده‌ای روشن برای استان رقم بزنند.

وی با بیان اینکه همه‌چیز در حوزه مردم هستند، گفت: در تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) فرازوفرودهایی داشتیم و در تاریخ تحلیل‌ها و منطقه بندی‌های گوناگونی ارائه‌شده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه شهید صدر طبقه‌بندی جذاب و زیبایی از عصر حضور ائمه اطهار (ع) دارند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تحلیل‌های بسیار جذابی از زندگی ائمه اطهار (ع) دارند که کتاب انسان ۲۵۰ ساله‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های بر پایه هجرت شکل‌گرفته است، افزود: هجرت از بغداد و حله به نجف حوزه علمیه نجف را به وجود آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ما یک هجرت بی‌نظیر داشتیم که برون مرزهای عرب بود و آن‌هم هجرت حضرت امام رضا (ع) به ایران و خراسان بود که آن زمان یک قدرت با وسعت خاص بود.

وی با بیان اینکه هجرت امام رضا (ع) پیام اهل‌بیت (ع) را به مرزهای بیرون اسلام منتقل کرد، تصریح کرد: هجرتی تحمیلی که امام با یک استراتژی هوشمندانه نهایت استفاده را برد و یک مجاهدت بزرگ در برابر دستگاه غاصب آن دوران بود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مهد تولید فکر و نظریه در عرصه‌های گوناگون بوده است، تصریح کرد: ما به این درخت تنومند متصل هستیم و باید این راه را ادامه دهیم.

وی افزود: باید روزبه‌روز تحقیق ما در برابر افکار دینی افزایش پیدا کند و این رسالت حوزه علمیه است تا پرچم دانش حوزه‌های علمیه همچنان برافراشته نگاه داشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سخنان خود گفت: ما در روزگاری هستیم که علوم اجتماعی و انسانی نرم‌افزار اداره دنیا شده و با تمام قلمرو علوم اسلامی در ارتباط است و باید این علوم اسلامی را به‌وسیله علوم جدید غنی کنیم و جلوی فرصت سوزی‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه گاهی کسانی که آگاهی عمیق ندارند، می‌گویند علوم انسانی و اسلام چه ربطی دارد، خاطرنشان کرد: این سخن عمقی دارد که ما به‌عنوان حوزه باید توجه خاصی داشته باشیم و در ابواب فقه، ابواب نو و جدیدی پایه‌ریزی کنیم تا با همان اصول عمیقی که قوت علمی ما است قلمرو فقهی ما گسترش پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی گفت: امروز ما جامعه‌ای داریم که در آن  قریب به بیش از دو هزار مرکز علمی آموزشی و قریب به پنج میلیون دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنایع موشکی ایران دستاورد ملت است، افزود: همه شیاطین عالم دستاورد عظیم انقلاب را انکار می‌کنند، دستاوردی که به‌تنهایی و بدون وابستگی به خارجی‌ها شکل‌گرفته و این طبیعتاً مستلزم گسترش علنی است.

برپایه این گزارش، در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر سابق حوزه علمیه مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha