پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جچت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: چرا در رسانه ملی باید برنامه های آشپزی هر روز در شبکه های مختلف پخش شود، ولی در رابطه با موضوع مهم حجاب و عفاف برنامه خاصی تولید و پخش نمی شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»ه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جلسه ستاد حجاب وعفاف استان قزوین  که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، به نقش خطیر رسانه ملی در مقوله ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: صدا وسیما که به تعبیرحضرت امام خمینی(ره) یک دانشگاه عظیم محسوب می شود باید برنامه هایی در این خصوص تولید و به مخاطبین ارائه نماید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: چرا در رسانه ملی باید برنامه آشپزی هر روز در شبکه های مختلف پخش شود، ولی در رابطه با موضوع مهم حجاب و عفاف برنامه خاصی تولید نمی شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه قزوین اعم از برادران و خواهران امروز کارشناسان برجسته و صاحب قلمی هستند که می توانند تهیه کنندگان و برنامه سازان صدا وسیما را در موضوع حجاب و عفاف یاری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به حجاب و عفاف دستور داده، پیامبر(ص) نیز آن را به‌عنوان یکی از برنامه‌های دینی خود ابلاغ فرموده و مسلمانان به این امر مقدس توجه کرده و اطاعت کردند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: عفاف و حجاب لازم و ملزوم یکدیگر بوده و فریضه دینی است، به نظر فقها و علمای اسلام یکی از ضروریات دین است که از سوی خداوند متعال به آن دستور داد ه‌شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فرهنگ مبتذل غربی یکی از راه‌های نفوذ، آمریکا، انگلیس و استعمارگران در جوامع اسلامی است و سعد دارند با برنامه‌ریزی و از کانال بی‌حجابی به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز باید در مقابل تهاجم فرهنگی حرکت مشابه ایجاد کرد و مردان و زنان مؤمن و مسؤولان همه باهم در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند.

شلوارهای پاره امروز درجامعه مدشده است

مدیر حوزه علمیه قزوین با انتقاد از تولید و عرضه لباس های نامناسب که به شکل پاره شده در جامعه به فروش می رسند، بیان کرد: متاسفانه این نوع لباس ها امروز در جامعه مد شده و بسیاری از جوانان و نوجوانان پوشش خود را این نوع لباس قرار می دهند، لذا باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

در پایان این جلسه، حوزه علمیه قزوین به عنوان مسئول تولید محتوا در موضوع عفاف و حجاب در حوزه برنامه سازی صدا وسیمای مرکز قزوین انتخاب گردید. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha