پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی، رئیس بنیاد فرهنگی امامت و عضو گروه کلام تدوین متون درسی حوزه

حوزه/ رسانه رسمی حوزه باید سراغ این مطالب برود که ما در حوزه در حال چه کاری هستیم؟ چه رابطه ای با حکومت داریم؟ و ...؛ حوزه حریم خصوصی ندارد و همه باید بدانند در حوزه چه خبر است و رسانه حوزه باید در این زمینه کار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی در نشستی با مسئولان رسانه رسمی حوزه اظهار داشت: ما در گذشته حوزه، رسانه نداشتیم و بلندگویی برای حوزه وجود نداشت؛ اما بحمدلله هفته نامه افق حوزه و خبرگزاری حوزه، خلأ بزرگ نبود رسانه برای نظام حوزه را پر کرد.

وی ابراز داشت: امروز جریان رقیب با تمام توان خود به خوبی از رسانه استفاده کرده و بازنمودی از واقعیت ها ارائه می کند که اثرگذار در ذهن مخاطبان است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت خاطرنشان ساخت: وجود جریان رقیب، نوعی تهدید برای حوزه است؛ اما فرصتی نیز برای حوزه می باشد و سبب شده بسیاری از افراد به سمت حوزه بیایند تا بدانند که در حوزه چه خبر است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی تصریح کرد: امروز قالب های رسانه ای ما مقداری تنگ شده و نمی گذارد خلاقیت، جرأت و جسارت در این فضا داشته باشیم که باید فکری در این راستا انجام داد.

وی بیان داشت: رسانه رسمی حوزه باید به سراغ این مطالب برود که ما در حوزه در حال چه کاری هستیم؟ چه رابطه ای با حکومت داریم؟ و ...؛ حوزه حریم خصوصی ندارد و همه باید بدانند در حوزه چه خبر است و رسانه حوزه باید در این زمینه کار کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت اظهار داشت: باید در هر شماره از هفته نامه افق حوزه به یکی از سوالات اساسی مردم درباره حوزه پرداخته شده و جواب مناسبی ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی با تأکید بر اینکه باید به نسل جوان حوزه بهای بهتری داد، ابراز داشت: نوآوری ها، ایده پردازی ها و ابتکارات علمی مناسبی در حوزه وجود دارد که رسانه حوزه باید به انتشار بهتر و وسیع تر آن بپردازد.

وی خاطرنشان ساخت: توجه بیشتر به مباحث الهیات، کلام، تحقیقات نوین شیعه پژوهی و ... از نکاتی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود؛ چراکه امروز دشمن علیه تشیع در حال سرمایه گذاری است و فعالیت های بسیاری انجام می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha