جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فعالیت تبلیغی ما طلبه‌ها باید استمرار داشته و همیشگی باشد و مقطعی نباشد، گفت: رسالت تبلیغی طلاب و روحانیان محدود به زمان و فصل خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان مبلغ استان، با اشاره به آیه 39 سوره احزاب، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لا یخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کفی بِاللَّهِ حَسِیباً» که در این آیه شریفه چند نکته اساسی برای ما طلبه‌های مبلغ وجود دارد.

وی افزود: «یبلغون» در این آیه فعل مضارع است و فعل مضارع هم دلالت بر استمرار دارد، پس فعالیت تبلیغی ما طلبه‌ها باید استمرار داشته و همیشگی باشد و مقطعی نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رسالت تبلیغی طلاب و روحانیان محدود به زمان و فصل خاصی نیست، بلکه ما طلبه‌ها باید در همه زمان‌ها تبلیغ داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ادامه «یبلغون» عبارت «رسالات الله» آمده است، رسالات الله به ما می‌گوید باید همه پیام‌های الهی را تبلیغ کنید و در همه حوزه‌های فعال باشید که این همه حوزه‌های اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و ... را شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: حوزه رسالات الله بسیار گسترده بوده و بحث استکبار و تسلط پیدا نکردن کفار و اجانب بر مردم را هم شامل می‌شود، قرآن کریم می‌فرماید مبادا زیر بار زور بروید که این موارد هم باید در فعالیت تبلیغی ما گفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید ما طلاب و روحانیان افزون بر احکام فقهی، مسائل اجتماعی و همچنین مسائل روز را هم برای مردم بگوییم ازجمله این‌که چرا جوانان ما به سوریه و عراق رفته و علیه استکبار و تکفیر می‌جنگند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در امر تبلیغ باید شجاع باشیم و از کسی جز خداوند متعال نترسیم؛ به این معنا که آنچه لازم است را باید بگوییم و تذکر بدهیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به روحانیان مبلغ خاطرنشان کرد: حساب و کتاب‌ها را بر عهده خدا بگذارید و یقین داشته باشید خداوند اجر قابل‌توجهی به تلاش شما می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با بیان اینکه روحانیان مبلغ در امر تبلیغ سه کار مهم انجام می‌دهند، اظهار کرد: شما برای تبلیغ مهاجرت کرده و به شهر و روستاهای دور رفته‌اید، مجاهدت می‌کنید و در عین حال مبلغ هم هستید که هر سه این موارد مدال پرافتخاری برای شما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha