جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه فعالیت تبلیغی روحانیان درواقع مواجهه با جنگ جبهه کفر و نفاق است، گفت: فعالیت و حرکت در جنگ، از فعالیت ارشادی و اعتقادی مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، عصر امروز در جمع روحانیان مبلغ استان، در بجنورد با اشاره به اهمیت رسالت تبلیغی روحانیت، اظهار کرد: زمانی حرکت و فعالیت ما ارشادی بوده و آدم‌های مؤمن و مقید را جمع می‌کنیم و برای آن‌ها آیه و روایات و احکام را بیان می‌کنیم که این بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: زمانی حرکت ما اعتقادی است؛ یعنی تلاشی که ما می‌کنیم برای باور و اعتقادات مردم و برای تعمیق و رشد اعتقادات آن‌ها است، اما زمانی فعالیت و حرکت ما در مورد جنگ است که این از حرکت و فعالیت ارشادی و اعتقادی هم مهم‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه الآن در عصر حاضر فعالیت ما در مورد جنگ با کفر و نفاق است، خاطرنشان کرد: همان‌طوری که پیامبر اسلام(ص) زمانی مردم را ارشاد می‌کردند و آیه و روایات برای مردم می‌گفتند، زمانی اعتقادات مردم را رشد می‌دادند و در زمان خاصی هم به جنگ با دشمن می‌رفتند و در بدر، خندق و ... برای دفاع از دین خدا شمشیر می‌زدند الآن هم اگر ما در مقابل کفر و دشمن کوتاه آمده و شمشیر نزنیم و موشک پرتاب نکنیم به نابودی دین خدا کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین»، این نشان می‌دهد که امیرالمؤمنین (ع) در جنگ خندق یک ضربه زده، اما همان یک ضربه از عبادت جن و انس بیشتر و باارزش‌تر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: در تاریخ داریم که عمر بن عبدُود در جنگ خندق رجزخوانی و طلب مبارزه می‌کرد و هیچ‌کس جز حضرت علی (ع) جرأت مبارزه با او را نداشت.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ با دشمن و کفر باید شجاع باشیم و عقب‌نشینی نکنیم، تصریح کرد: در جنگ خندق بسیاری مثل بید می‌لرزیدند، چراکه تازه مسلمان شده بودند و تعداد مسلمان‌ها هم کم بود، ازاین‌رو از مواجهه با عمر بن عبدود هراس داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در پایان گفت: البته در آن زمان ایمان‌ها هم سست بود، بسیاری برای این مسلمان شده بودند که دچار مشکل نباشند، مثل ما که الآن می‌گوییم امام زمان (عج) بیاید تا مردم در رفاه و آسایش باشند، کار ما آسان‌تر باشد و مشکل‌ها حل شود. مگر مشکل‌ها حل می‌شود دنیا دار بلا و گرفتاری است و تا دنیا، دنیا است مشکل و گرفتاری هم وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha