جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر تحریری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه با تاکید بر لزوم استمرار طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در طول سال، گفت: طلاب جوان در زمان تحصیل علوم حوزوی به خوبی و با قدرت مبانی دینی را کسب کنند و تنها به گرفتن نمره اکتفا نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اردوی طلاب در مشهد مقدس با اشاره به آثار و برکات آشنایی طلاب با افکار و اندیشه های شهید مطهری، گفت: اساسا طلاب علوم دینی باید به صورت جامع تربیت شوند و گرچه در سال های ابتدایی ورود به حوزه با مقدمات علوم دینی همانند صرف و نحو آشنا می شوند، اما اینها برای آشنا شدن آنان با دین الهی کافی نیست و آشنا شدن با دین مراتب مختلفی دارد، لذا دوره هایی همانند طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری باعث می شود که طلاب به صورت جامع تربیت شوند.

استاد اخلاق حوزه افزود: اگرچه این دوره ها بهتر است در طول سال برگزار شود، اما شاید بعضی وقت ها نشود در طول سال در کنار سایر دروس خوانده شود، لذا این دوره ها در تابستان بسیار مفید خواهد بود و مسئولین این دوره ها باید برنامه ای را پیاده کنند که محصول و محتوای دوره ها از ذهن طلاب ماندگار شود.

وی خاطر نشان ساخت: حال و هوای طلاب شرکت کننده در این طرح بسیار خوب، مفید و علمی است، به خصوص که این طرح در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود، ولی لازم است که طلاب و متولیان این طرح تنها به برگزاری و شرکت در این دوره یک ماهه اکتفا نکنند .

حجت الاسلام والمسلمین تحریری تصریح کرد: آثار شهید مطهری همواره باید در ذهن و خاطر یک طلبه باشد و ابن امر در صورتی ممکن است که این طرح به صورت مداوم و در طول سال تحصیلی نیز ادامه پیدا کند.

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان ساخت: طلاب جوان در زمان تحصیل علوم حوزوی به خوبی و با قدرت مبانی دینی را کسب کنند و تنها به گرفتن نمره اکتفا نکنند، بلکه دروس حوزه را خوب و عمیق فرابگیرند، چرا که همین دروس و علوم مقدماتی پایه و اساس فهمیدن مبانی دینی است و شهید مطهری نیز این گونه قوی درس خواندند که توانستند به خوبی به عالم اسلام و تشیع خدمت کنند.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران افزود: طلاب در کنار خواندن و فهم درس های حوزوی، در این دوره های بسیار مفید شرکت کنند و البته به این دوره ها نیز اکتفا نشود و اگر کتابی در این دوره ها تدریس می شود سایر مباحث و کتب بزرگان دینی دیگر نیز مطالعه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha