پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ارتش بورکینافاسو

حوزه/ به دنبال سری عملیات های ارتش و ستاد مشترک نیروهای امنیتی کشور بورکینا فاسو تعداد ۶۰ نفر از عوامل فعال گروهک های تروریستی در شمال این کشور دستگیر شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از jeuneafrique، طی اقدام عملیاتی مشترک ارتش و نیروی های انتظامی بورکینافاسو به منظور شناسایی و انهدام کامل پایگاه های تروریستی در نوار مرزی شمال این کشور که از تاریخ هشتم ماه جاری میلادی آغاز شد، روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور با حمایت نیروی هوایی توانستند ضمن پاکسازی حدود 40 کیلومتر مربع از اراضی صحرایی واقع در نوار مرزی شمال این کشور، تعداد 60 نفر از عوامل فعال گروهک های تروریستی مستقر در این کشور را دستگیر کند.

لازم به ذکر است که به دنبال این عملیات و درگیری مسلحانه بین تروریست ها و نیروهای نظامی تعداد 5 سرباز اعزامی از ژاندارمری پایتخت کشته شده و ده نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

در بازرسی به عمل آمده از کمپ و مخفیگاه عوامل دستگیر شده گروهک های تروریستی مقادیر قابل توجهی از سلاح و مهمات همچنین چاشنی ها و مواد اولیه جهت ساخت کمربند های انفجاری و بمب های دست ساز کشف شد که توسط ارتش این کشور مصادره گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha