پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در بخشی از خطبه های خود به تظاهرات عراق اشاره کردند و خواستار رسیدگی دولت شدند و در بخش دیگر به تصویب قانون دولت ملی یهود اشاره کردند و آن را خطری مستقیم برای اعراب دانستند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در بخشی از خطبه های به تظاهرات عراق اشاره کردند و خواستار رسیدگی دولت شدند و در بخش دیگر به تصویب قانون دولت ملی یهود اشاره کردند و آن را خطری مستقیم برای اعراب دانستند.

شیخ یاسین آزادی اهالی شهرک فوعه و کفریا را تبریک گفت

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه آزادی اهالی دو شهرک فوعه و کفریا را تبریک گفت و افزود: پایداری آنان را می ستایم؛ چرا که ذلیلانه تسلیم نشدند و با عزت و کرامت از آن جا خارج شدند.

وی به محور مقاومت، به ویژه دولت سوریه به خاطر پیروزی اخیر تبریک گفت و اشاره کرد: محور مقاومت توانست محاصره شدگان دو شهرک فوعه و کفریا را آزاد کند و به صورت روزانه نیز حومه درعا، به ویژه قنیطره را آزاد می کند.

شیخ یاسین به پایداری و مذاکراتی که به سوریه در اداره جنگ تجربه داد، اشاره کرد و گفت: پایداری اهالی فوعه و کفریا در کنار مردان مقاومت که استقامت کردند و موجب استقامت اهالی این دو شهرک تا شکست توطئه های دشمنان شدند، این پیروزی را به دست آورد.

وی از طرف های سیاسی خواست که در تشکیل دولت مشارکت کرده و مانع دخالت سفارت بیگانه شوند و گفت : زمان سفارت ها گذشته است و اکنون این  اراده ملت است که در انتخابات پیروز شد.

شیخ یاسین راه اندازی راهپیمایی بازگشت از سوی مقاومت فلسطین که از چند ماه پیش آغاز شده و  نیز پایداری ملت یمن را ستود و تاکید کرد: پروژه آمریکایی صهیونیستی در آستانه اعتراف به این است که پایداری مقاومت از فوعه و کفریا تا صنعا و فلسطین، تمامی توطئه های دشمنان را شکست خواهد داد.

سید فضل الله: دولت عراق با رسیدگی به خواسته های مردم به اعتراضات پایان دهد

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه به حوادث عراق پرداخت و گفت: رنج ها و سختی های ملت به اوج خود رسید و مردم در بیشتر استان های عراق به تظاهرات روی آوردند و این به خاطر عدم توانایی دولت در ارائه خدمات و امکانات است.

وی ادامه داد: در سایه اوضاع اسف بار عراق، ما از خواسته های ملت که باید به حقوق خود دست یابند، حمایت می کنیم و از سیاستمداران می خواهیم که به خواسته های مردم رسیدگی کرده و با برنامه عملی به خواسته های تظاهرات کنندگان پاسخ گویند تا اعتراضاتی که برخی از طریق آن می خواهند امنیت کشور را برهم زنند، پایان یابد.

سید فضل الله به تصمیم کنست صهیونیستی مبنی بر تشکیل دولت ملی یهود اشاره کرد و گفت: این اقدام تهدیدی مستقیم برای اعراب است و اجازه می دهد که دامنه شهرک سازی یهودی ها تا تمامی روستاهای فلسطین گسترش یابد.

وی ادامه داد: ما خواهان ایستادگی و مقابله با این طرح از طریق تمامی امکانات هستیم و لازم است که کشور هایی که رژیم اسرائیل را به رسمیت می شناسند از جمله کشور های عربی و اسلامی در قبال آن موضع گیری کنند.

شیخ دعموش: هرگونه پیشروی سوریه به نفع لبنان و امنیت آن است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه ما در مقابل یک مرحله جدید و روند جدید در سوریه هستیم که مقاومت آن را به وجود آورده است، گفت: لبنانی که باید بدانند که هرگونه پیشروی میدانی و سیاسی سوریه به نفع امنیت و استقرار لبنان است و بازگشت آوارگان سوریه ای را به وطن خود تسهیل می کند.

وی اشاره کرد: چرخش 180 درجه ای درگیری های منطقه به نفع محور مقاومت بود؛ چرا که متجاوزین تروریستی علیه سوریه در ابتدای کار دستاور های مهمی در تسلط بر شهر ها و حومه های سوریه داشت، امّا با پایداری، ثبات و جانفشانی ارتش سوریه و هم پیمانان آن طی سال های گذشته، دولت سوریه توانست دوباره کنترل بیشتر اراضی سوریه را به دست بگیرد که آخرین آن مناطق جنوبی و هم مرز با اردن بود.

شیخ دعموش تصریح کرد: تنها کسانی که از دستاورد ارتش سوریه و هم پیمانان در جنوب سوریه ضرر می کنند، دشمن صهیونیستی و رژیم آل سعود است که این گروهک های شکست خورده تروریستی را برای تحقق اهداف آنان در سوریه تجهیز کردند، امّا این دو شکست خوردند و ناکام ماندند.

شیخ حمود: با تصویب دولت ملی یهود به نابودی  اسرائیل بشارت می دهیم

شیخ ماهر حمود رئس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: با تصویب دولت ملی یهودی از سوی کنست (پارلمان اسرائیل) به نابودی اسرائیل بشارت می دهیم و این قانون، یک قانون نژادپرستانه است که اعراب را از حقوق خود محروم می کند.

وی اشاره کرد: هر چه قدر که یاغی گری اسرائیل بیشتر شود، نابودی آن نزدیک تر می شود و هر بشارتی که به ما داده می شود، ما را در مقاومت و پایداری مصمم تر می کند.

شیخ حمود بر اهمیت مقاومت با انواع مختلف آن از موشک ها، خندق ها، خمپاره ها و عملیات گرفته تا سنگ و بادکنک های آتشی تاکید کرد و گفت: همه این ها اسرائیل را به یاد نابود شدن می اندازد.

رئیس علمای مقاومت تصریح کرد: صفات بنی اسرائیل که در قرآن آمده است، هما صفات صهیونیست ها است نه تمامی یهودیان؛ ما با یهودیانی که سرزمین ما را اشغال نکرده و از اشغالگران حمایت نمی کنند مشکلی نداریم و در نتیجه ما می فهمیم که هر آیه ای که در قرآن یهود را محکوم می کند، منظورش همان صهیونیست ها است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha