پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حدیث سلسلة الذهب سند طلایی و افتخار تشیع است، گفت: آنچه که اصل و اساس کار است تجدید دعوت پیامبراکرم(ص) به اصل توحید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با کاروان خدام رضوی، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) فرمودند من از کنار شما می روم، ولی دو امانت گرانبهای قرآن و اهل بیت را به جا می گذارم.

وی با بیان اینکه هر کسی که به این دو امانت تمسک بجوید هیچ گاه گمراه نمی شود، گفت: آن ها که به اسلام گرویدند و گوینده شهادتین هستند، برایشان جان، مال و ناموس محترم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بسیاری مسلمان هستند، اما سطح آن ها یکی نیست و سطح ایمان یک سطح باور و شناخت است که علم و آگاهی می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: سطح ایمان با اسلام متفاوت است؛ همه از تمام امتیازات جامعه اسلامی برخوردارهستند، اما در جهت سیر و سلوک الی الله همه از آن برخورردار نیستند و به آن مرحله نرسیدند.

وی با بیان اینکه قرآن هیچگاه کهنه نمی شود و باید از آن استفاده کرد، ادامه داد:‌ حدیث سلسله الذهب  را حضرت رضا(ع) در نیشابور قرائت کردند که دارالعلم بوده و همه مسلمانان برای استقبال امام هشتم آمده بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حدیث سلسلة الذهب سند طلایی است، خاطرنشان کرد: آنچه که اصل و اساس کار است تجدید دعوت پیامبراکرم(ص) به اصل توحید است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: این حدیث به موقع و زیبا آمده؛ مساله معرفت و خداشناسی همه در یک سطح نیست و همه مسلمان هستند اما برخی حجت را نمی فهمند.

وی با بیان اینکه درک معارف اسلامی بالاترین تخصص ها را می خواهد، افزود: بسیاری مسلمان هستند و بر اساس اسلام نماز می خوانند، روزه می گیرند و انفاق می کنند، اما این یک مجموعه است و در بسیاری از جاها ظرافت ها را نمی فهمند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه سران و مزدوران برخی کشورهی اسلامی به عنوان سر سپرده یک دیوانه مانند ترامپ، شهرهای اسلامی را ویران و به زنان و کودکان تجاوز و تعدی می کنند. آن ها چه نشانه ای از مسلمانی دارند که جنایت انجام می دهند و سازمانی به نام همکاری اسلامی ایجاد کردند اما آیا این سازمان برای کشورهای اسلامی کاری انجام داده است؟ آیا از مردم فلسطین حمایت می کنند؟

وی بیان کرد: چرا باید کشورهای اسلامی دشمنان را پر رو کنند که به وسیله خودشان مسلمانان را قتل و عام کنند؛ سازمان همکاری اسلامی دلش برای مسلمانان فلسطین نمی سوزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسلمانی شرط های زیادی دارد و یک انسان جاهل و ظالم نمی تواند به اسم دین حکومت کند.

سیره رضوی عین وحدت است

حجت الاسلام سید علی اسدیی، مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز در این دیدار اظهار داشت: در خراسان جنوبی هرجا که پرچم سبز رضوی می رفت، عشق و دلدادگی به امام رضا(ع) و ولایت در مردم موج می زد. این وحدت و دلداگی در  اهل تسنن و اهل تشیع وجود داشت و خادمان رضوی زیارت از راه دور را برای محرومان فراهم کردند.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: روستاها و شهرهای مختلف استان علی رغم خشکسالی ها و کم آبی که دارند، اما مردم پرچم سبز رضوی را مساوی با برکت می دانند و صحنه های زیبایی را به وجود می آورند.

وی با بیان اینکه آن ها ارادت خاصی به ساحت مقدس امام رضا(ع) دارند، ادامه داد: بزرگترین پیامی که حضور پرچم رضوی در اقصی نقاط دارد، جلوه های دلداگی مردم به نگاه توحیدی است که این نگاه به برکت امام رضا(ع) در عالم گسترده شده است.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: پیام دوم این کاروان به مسئولان است و هر مسئولی وقتی جنس دلداگی و خلوص مردم را می بیند خارج از تمام مقوله ها و جناح ها زیر پرچم امام رضا(ع) جمع می شود و پرچم رضوی عین وحدت است.

حجت الاسلام اسدی اظهار کرد: همه مسائل و اختلافات زیر پرچم رضوی کنار گذاشته می شود. سیره رضوی پیاده می شود، باید نگاه به سیره رضوی داشت و از افراط و تفریط فاصله گرفت و در مقابل برنامه های دشمن سیره رضوی پیاده کرد‌.

وی افزود: زیر پرچم رضوی حال و هوای هر انسانی عوض می شود و باید در مسیر بندگی خدا ثابت قدم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha