جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
واحدی - اوقاف سمنان

حوزه/حجت‌الاسلام واحدی گفت: طرح وقف با هدف ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر نیز برای اولین بار در این استان به‌صورت وقف مشارکتی آغازشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، ظهر امروز در نشست اولین انجمن یاوران وقف ترویج فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر کشور در استان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: در بین شهرهای کشور نیز شهرستان گرمسار با بیشترین وقف شهرستان برتر در وقف قرآنی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان سال گذشته بیش از 20 مورد وقف قرآنی و شهرستان گرمسار 11مورد وقف قرآنی داشته‌اند و به همین دلیل استان سمنان سال گذشته مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل اولین انجمن یاوران وقف در ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر کشور در استان سمنان، افزود: طرح وقف با هدف ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر نیز برای اولین بار در این استان به‌صورت وقف مشارکتی آغازشده است.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه در این خصوص حساب بانکی ایجاد و وجوهات جمع‌ آوری‌ شده، خاطرنشان کرد: با هدف ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر در این حساب صرف توسعه این فرهنگ می‌شود و پیش‌بینی کرد بین 9 تا 10 میلیارد ریال با کمک خیرین استان در این حساب جمع‌آوری شود.

وی افزود: اولین وقف در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر نیز در گرمسار با وقف تعدادی سهام یک کارخانه سیمان آغاز شد و دومین مورد نیز در شهرستان دامغان در شرف ثبت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ایجاد و توسعه وقف مشارکتی را در راستای سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه و شعار «همه واقف باشیم» دانست و گفت: در استان سمنان نیز ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه وقف مشارکت وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha