جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه اسلامی گلاسکو، طرح وسیع سازی و مرمت مسجد را ارائه  داد

حوزه/ مسجد گلاسکو، طرح بازسازی، توسعه و مرمت جدیدی را به منظور تبدیل ساختمان مسجد نور به یک موسسه به روز و بهینه برای نمازگزاران و تحصیلات دینی نسل جوان در نظر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از eveningtimes، یک مرکز اسلامی در شهر گلاسکوی انگلستان، برنامه های بلندپروازانه و جدیدی برای توسعه و تعمیرات قابل توجه به منظور تبدیل ساختمان مسجد به یک موسسه به روز و بهینه برای نمازگزاران و تحصیلات دینی نسل جوان در نظر دارد.

مسجد نور در شهر گلاسکو از شورای شهرداری درخواست مجوز ساخت دو طبقه جدید به جلو، مجاور و بخش عقبی مسجد را داده است. درخواست مجوز که این هفته به ثبت رسیده شامل پارکینگ مجاور و یک محوطه کاری نیز می باشد. این درحالی است که در سال 2009 نیز مسجد درخواست مجوز گسترش و تعمیرات داده بود اما پس از مدتی متولیان مسجد طرح جدیدی با توجه به نیازمندی های جامعه اسلامی ارائه دادند.

در برنامه متولیان آمده است: با توجه به طرح ناکارآمد ساختمان کنونی، وضعیت نابسامان و نیازهای جامعه اسلامی، نیاز به یک مسجد بزرگ تر با امکانات بیشتر به درستی به چشم می خورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسجدی که ساخته می شود تسهیلات متعددی را برای اجتماع مسلمانان ارائه خواهد داد که در موسسات دینی مرسوم هستند. این امکانات شامل تسهیلات آموزشی، مراقبت از سالمندان و غیره می باشد که متاسفانه ساختمان کنونی چنین امکاناتی را شامل نمی شود.

بیانیه جامعه اسلامی همچنین تاکید کرده که مسجد توسعه یافته نه تنها در خدمت مسلمانان بلکه مورد استفاده تمامی اعضای جامعه خواهد بود. در صورت تایید طرح جدید نه تنها ساختمان مسجد مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرد بلکه بخش های متعددی به آن اضافه می شوند.

گفتنی است ساختمان این مسجد در سال 1979 توسط جامعه اسلامی گلاسکو خریداری شد.

تصمیمات نهایی برای ساخت مسجد جمعه 31 آگوست گرفته می شوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha