جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب حلال و حرام مالی

حوزه/ کتاب ارزشمند « حلال و حرام مالی » به قلم مفسرّ، محقق و پژوهشگر قرآن کریم، حضرت استاد حسین انصاریان در سال ۹۳ به زیور تبع آراسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ کتاب ارزشمند حلال و حرام مالی در واقع سی و یکمین اثر از این مجموعه سترگ سیر در معارف می باشد که به قلم استاد انصاریان به رشته تحریر در آمده است.

این اثر که از سوی مرکز نشر دارالعرفان دربردارنده 39 گفتار در باب حلال و حرام مالی می ‏باشد که مربوط به سخنرانی‏های استاد در دهه دوّم جمادی الثانی 1382 و 1383 در مسجد مهدیه شوش تهران و دهه اول جمادی الثانی 1384 در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام تهران و دهه اول شعبان 1384 در مدرسه علوی شیراز و دهه سوم جمادی الثانی 1385 در مصلی خمینی شهر است.

از جمله عناوین و موضوعات مهم این کتاب ارزشمند می توان به ؛ « دشمنی با ایام»، « اخلاق نیک»، « بنیان زندگی»، « اولوالالباب»، «مقابله با حرام خوری»، «حرام خوری پنهان »، « فرصت بهره برداری از مال»، « مال حلال مقدمه اخلاق»، « حقیقت مرگ»، « لحظه احتضار»، « تفاوت در جان دادن»، « یاد مرگ»، « روزی حلال»، « قناعت به حلال»، «شیعه واقعی»، « پاداش شیعه بودن»، « اثر کسب حلال»، «صورت برزخی مال حرام» اشاره کرد.

مولف کتاب در ادامه به دیگر مباحثی از جمله؛ « نماز اول وقت و کسب حلال»، « اثرات لقمه پاک»، « ویژگی اهل بیت علیهم السلام»، « عناصر پاک وجود»، « نفس پاک و ناپاک»، « معارف صحیفه سجادیه»، « تسویل نفس»، « کلام و منش سیدالساجدین(ع)»، « اشتهای نفس»، «حکیمان الهی»، « برنامه مومن»، « دنیا و آخرت»، « پیامبراکرم(ص) و دعوت الهی»، «فرهنگ حلال و حرام»، «خطرات ارتباط مردم با مال حرام»، «حرام خواری»، «انواع خطاب در قرآن کریم»، « ورود به بهشت»، « ربا خواری و کم فروشی»، «نگهداری مال حرام و دوری از رحمت خدا»، « خطابات قرآنی» ... پرداخته است.

این اثر ارزشمند در 676 صفحه و دارای مشخصاتی از جمله ؛ رده بندی کنگره : ‫BP10/5‫‫‫/الف82ح3 1393، رده بندی دیویی : ‫297/08، شماره کتابشناسی ملی : 3789542 و شابک : 978-964-2939-57-2 می باشد.

علاقه مندان می تواند برای تهیه این کتاب ارزشمند به فروشگاه های معتبر کتابفروشی مراجعه و یا با نمایندگی مرکز نشر دارالعرفان به نشانی قم – خیابان شهید فاطمی (دورشهر) کوچه 19 پلاک 27 مراجعه و یا با شماره 025 3774027 تماس گیرند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha