پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم امام رضا

حوزه/ اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس همزمان با دهه کرامت، با حضور ۴۴ نفر از طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم اشرف صدر ارحام، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان، با اعلام این خبر به بررسی آثار و برکات و پاداش زیارت امام رئوف پرداخت و گفت: از جمله آثار این زیارت پر فیض می توان مغفرت الهی، استجابت دعا، غم گشائی، زیارت حضرت رضا علیه السلام در قیامت، تولد دوباره و خروج ازگناهان،ثواب هزار حج و هزار عمره ی مقبوله در نامه اعمال انسان را بر شمرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان به آثار دیگر زیارت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و اذعان داشت: فریادرسی امام رئوف در سه موضع قیامت، ثواب آزاد سازی هزار بنده برای خواننده نماز جعفر طیار، ثواب حج و عمره به ازای هر قدم در مسیر زیارت امام رضا علیه السلام را از دیگر آثار این زیارت دانست.

وی در ادامه به اصول مدیریت زیارت امام رضا علیه السلام پرداخت و گفت: سه اصل را در زیارت امام رئوف در نظر بگیرید، اصل اول مدیریت زمان در زیارت امام رضا علیه السلام است، از جمله زمان هایی که به زیارت امام رئوف سفارش شده است می توان به زیارت امام رضا علیه السلام در ماه رجب، در روز های 23 ذی القعده، 25 ذی القعده،  روز ولادت و روز شهادت امام رئوف و روز های چهارشنبه و جمعه ی هر هفته اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان اصل دوم را باور به حیات، دانایی و توانایی امام رضا علیه السلام دانست و گفت: باید عتقاد داشت به این که  ممات و حیات ائمه فرقی ندارد و آن ها همواره حضور دارند و این که برای  تبدیل زیارات و عبادات به عبادت و زیارت مفید و جدی و آگاهانه و پرثمر نیاز دارد که با تصحیح اعتقادات و ایجاد ارتباط دو سویه و تعامل سازنده با امام رئوف همراه باشد.

وی اصل سوم  را داشتن صداقت معرفی کرد و گفت: برای محقق شدن این اصل هنگام  ورود به حرم  آیه 81 سوره اسراء: "رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا" را تلاوت کنید.

خانم صدر ارحامی همچنین به فضیلت دعا کردن برای دیگران اشاره کرد و بیان داشت: در روایت است که کسی که پشت سر برادر مومن خود برای او دعا کند فرشته ای از آسمان دنیا ندا می کند صدهزار برابر برای خودت خواهد بود ای بنده ی خدا، فرشته ی دیگری از آسمان دوم ندا می دهد که دویست هزار برابر برای خودت خواهد بود و فرشته ی دیگری از آسمان سوم و تا آسمان هفتم ادامه دارد که فرشته ندا می دهد که هفتصد هزار برای خودت خواهد بود؛ آنگاه خدای عزوجل ندا می دهد ای بنده ی من! من بی نیازی هستم که نیازمند نمی گردم، یک میلیون برابر برای خودت خواهد بود.

وی با اشاره به آیه 88 سوره مبارکه یوسف: " فَلَمَّا دَخَلُوا عَلَيْهِ قَالُوا يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ " گفت: با ورود به حرم این آیه را زمزمه کنید و همچون برادران یوسف که از شدت فقر و نداری به حضرت یوسف پناه آوردند شما هم با تمام ضعف و ناتوانی ها به امام مهربانی ها توسل  کنید و با اشاره به بزرگواری و کرامت امام رضا علیه السلام تمام نیازمندی های خود را با ایشان در میان بگذارید. چرا که امام رضا علیه السلام رأفت و مهربانیشان از بقیه ائمه مشهود تر و محسوس تر است، همان گونه که علامه طباطبائی بیان کرده: همه ی ائمه رئوفند ولی و رأفت و مهربانی امام رضا علیه السلام قابل حس است و هر زائری آن را حس می کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) در پایان افزود: با غسل و طهارت بالای سر آن حضرت دو رکعت نماز بخوانید و حاجاتتان را در قنوت نماز از خدا بخواهید خداوند گناهان را در صورتی که از نوع قطع رحم نباشد، برآورده می کند.

یاد آور می شود در این اردوی زیارتی هر روز بسته های فرهنگی شامل روز شمار سفر که شامل آشنائی با علمای مدفون در حرم، داستان کوتاه، همسفری سلام، پیامک و عهد هر روزه بود، بین طلاب توزیع می شد و همچنین هدایائی به رسم یادبود به طلاب اهدا شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha