جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن شب ولادت امام رضا

حوزه/ مراسم ویژه شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت شمس الشموس، انیس النفوس امام رضا(ع) با عنوان «اهل بیت پیامبر اعظم(ص)، پناه مستضعفان جهان» به همراه گلباران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شب یازدهم ذیقعده، شب شکوفا شدن غنچه‌ای از گلهای بوستان ولایت و طلوع هشتمین خورشید هوای مشهد حال و هوای دیگری داشت، ارادتمندانی که با شاخه‌های گل می‌‌رفتند تا حرمش را گلباران کنند سراسر خیابان منتهی به حرم را مملو از عطر شادمانی کرده بود.

 جمع کثیری از زائران و مجاوران از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را در حالی‌که شاخه‌هایی از گل در دست داشتند و با ذکر صلوات و زمزمه «ای گل باغ سرمدی ضامن آهو، امام رضا(ع) خوش‌ آمدی ضامن آهو» پیاده پیمودند و بارگاه منور رضوی را گلباران کردند.

نقاره‌خانه ها دیشب میلاد عالم آل محمد(ص) نوای شادی را چندین باره در صحن انقلاب طنین انداز کردند؛ این صدا قرن هاست که از نقارخانه رضوی به گوش می‌رسد؛ نوای شادی که بر میلادش سلام می‌فرستد.

عید است، عید تولد خورشید؛ تولد امام مهربانی‌ها که میلیون‌ها نفر را مشهد کشانده و دست از دامان پر مهر او برنمی‌گیرند تا حاجت روا شوند، زائران از همه جای ایران خود را به مشهد رسانده و آمده‌اند تا از دستان پرمهر امام رضا(ع)، عیدی رضایت بگیرند.

در این شب چراغ خانه‌های مشهد روشن‌تر از همیشه است و کام همگان از روا شدن حاجاتشان شیرین؛ در شب میلاد خورشید هشتم حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) صحن و سرای بارگاه ایشان میزبان ارادتمندانی بود که با زمزمه دعاهای خود، حاجتشان قلبی‌شان را از امام رئوف طلب می کردند.

اردتمندان بی‌شماری که آمده‌اند تا در میلاد مبارک شمس‌الشموس در صحن و سرایش مهمان شوند و از خوان گسترده‌اش بهره جویند، زائران دسته دسته به حرم مطهر مشرف می‌شوند، تا با تبریک این میلاد خجسته به امام عصر(ع) استجابت دعاهایشان را عیدی بگیرند،

به همین مناسبت برنامه های متنوعی در قالب‌های متفاوت در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است؛ مراسم شب میلاد در دو بخش پیش از نماز مغرب و عشاء با گلباران بارگاه رضوی آغاز شد و پس از اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله نوری همدانی در صحن جامع رضوی تا ساعت 23:30 با سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی، اجرای سرود و همخوانی ادامه پیدا کرد.

مراسم ویژه شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت شمس الشموس، انیس النفوس امام رضا(ع) با عنوان «اهل بیت پیامبر اعظم(ص)، پناه مستضعفان جهان» به همراه یادبود شهدای عاشورای سال 73 که با بمب‌گذاری در حرم مطهر به شهادت رسیدند، با حضور میلیون‌ها زائر و مجاور رضوی برگزار شد.

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha