پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 مسلمانان در اروپا

حوزه/ در یک مطالعه تحقیقاتی و نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات «پیو» انجام شد، آمارها نشان داد که شناخت یک فرد مسلمان از نزدیک و آشنایی شخصی با یک مسلمان در اروپای غربی، باعث ایجاد دیدگاه مثبت مردم غیرمسلمان نسبت به اسلام و جامعه اسلامی می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، مرکز پژوهشی «پیو» در یک ارزیابی به این نتیجه رسیده است که آشنایی شخصی و از نزدیک مردم دراروپای غربی با مسلمانان می تواند باعث ایجاد دیدگاه مثبت آن ها نسبت به مسلمان و دین اسلام شود.

براساس تحقیقات اخیر انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو در 15 کشور مختلف، دانستن اطلاعات کلی درباره دین اسلام برخلاف شناخت از نزدیک یک فرد مسلمان، کمتر این دیدگاه مثبت را ایجاد می کند. محققان مرکز ضمن تهیه پرسشنامه و مصاحبه با اروپایی های غیرمسلمان به این الگو رسیده اند. سئوالاتی که از افراد پرسیده شده اند شامل موارد زیر بوده است: آیا شما تصور می کنید که اسلام با فرهنگ و ارزش های کشور شما سازگاری دارد؟ آیا شما حاضر  هستید یک مسلمان را به عنوان عضوی از خانواده خودتان بپذیرید؟ آیا از نظر شما مسلمانان می خواهند دین و عقایدشان را به شما تحمیل کنند؟

در این میان مردم اروپای غربی که یک مسلمان را از نزدیک می شناختند، با اظهارات منفی علیه مسلمانان مخالفت داشتند. برای مثال در کشور سوئیس که جمعیت مسلمان نسبتا بزرگی دارد (نزدیک به 6% جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند) آن هایی که می گویند شخصا یک مسلمان را می شناسند 37% بیشتر از کسانی که از دوردستی بر آتش داشتند، نظر مثبت به مسلمانان نشان دادند.

البته این دیدگاه در کشورهای مختلف آمارهای متفاوتی داشته است. برای مثال در انگلیس 37،در استرالیا 35، در آلمان 34، در ایرلند 29، در ایتالیا 27، در دانمارک 26 و در فرانسه 24 درصد افرادی که مسلمانان را می شناختند نسبت به کسانی که با هیچ مسلمانی آشنایی نداشتند نظر مثبت نسبت به اسلام و مسلمانان داشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha