پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیاستمدار مسلمان کانادایی در معرض حملات اسلام هراسان در توییتر

حوزه/ یک سیاستمدار مسلمان کانادای که پس از ارائه لایحه مبارزه با اسلام هراسی به پارلمان این کشور بارها به مرگ تهدید شده، در توییتر نیز در امان نبوده و فردی با ایجاد حساب کاربری تقلبی او را مورد مضحکه قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک سیاستمدار مسلمان کانادایی که پس از ارائه لایحه مبارزه با اسلام هراسی به پارلمان این کشور، تهدیدات زیادی دریافت کرده هم اکنون هم حملات نفرت محور متعددی در شبکه اجتماعی توییتر قرار می گیرد، از جمله این که فردی با ایجاد یک حساب کاربری تقلبی برای وی، او را مورد تمسخر قرار داده است.

به گفته یک رسانه محلی کانادایی، اقرا خالد نماینده مجلس آزادی خواه مسلمان در کانادا در توییتر مورد حملات نژادپرستانه قرار می گیرد. خالد از توییتر خواسته بود به وضعیت حساب کاربری تقلبی رسیدگی کند.

وی در مصاحبه ای با یک سرویس خبری کانادایی گفت: همگان حق آزادی بیان دارند. اما آزادی مسئولیت می طلبد و زمانی که ما مقدر صحبت کردن داریم باید این کار را با احتیاط انجام دهیم.

وی در پاسخ به کسانی که او را متهم به حمایت داعش کرده بودند گفت: متاسفانه آن ها  اخبار تقلبی در جامعه ترویج می کنند و خواستار ایجاد ترس و تفرقه میان مردم هستند.

هیچ اعلامیه رسمی از جانب توییتر در باره تحقیقاتی در این زمینه ارائه نشده، تنها در اواسط صبح جمعه حساب کابری تقلبی محو شد. حساب تقلبی خالد نزدیک به 1 هزار دنبال کننده داشت.

لازم به ذکر است اقرا خالد نماینده ای بود که لایحه محکومیت اسلام هراسی و نژادپرستی سیستم را به مجلس یه این کشور ارائه داده بود که سال گذشته توسط پارلمان تصویب شد.

گفتنی است احمد حسین وزیر مهاجرت فدرال نیز که یک مسلمان است با وضعیت مشابهی در کانادا روبرو بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha