پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 ‌آیت‌الله رضا استادی دربازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: کسانی که حرف نویی برای گفتن دارند،‌ زمانی پیشرفت می‌کنند که با بحث آزاد، راه هرگونه بهانه و اتهامی را ببندند. اگر سخنی بی‌مطالعه گفته شود، اذهان خراب می‌شود و دیگر سخت می‌توان این نگاه را جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان، ‌آیت‌الله رضا استادی در دیدار مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی گفت: رویکرد شما امری لازم، مفید و دینی است و اگر این کار مخالفی دارد، باید اطلاع‌رسانی لازم به وی و همه کسانی که به‌گونه‌ای مرتبط با این فعالیت‌های دینی و حوزوی هستند،‌ انجام شود تا جلوی هرگونه اتهام‌زنی گرفته شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: هر مجموعه‌ای که متهم شود، این اتهام برای آن تبدیل به یک نقطه‌ضعف می‌شود. باید حرف مخالف را شنید و پاسخ لازم را به او داد. کسانی که حرف نویی برای گفتن دارند،‌ زمانی پیشرفت می‌کنند که با بحث آزاد، راه هرگونه بهانه و اتهامی را ببندند. اگر سخنی بی‌مطالعه گفته شود، اذهان خراب می‌شود و دیگر سخت می‌توان این نگاه را جبران کرد. باید حتی‌المقدور جلوی این‌ نوع نگرش‌ها را گرفت.

آیت‌الله استادی در پایان ضمن دعوت به اخلاص در این قبیل فعالیت‌های علمی، سخن مقام معظم رهبری را یادآور شدند که هرکس در حوزه حرف نویی دارد،‌ باید بگوید و جوابش را بدهند و این کار باید در جمع‌های کوچک چند نفره علمی انجام شود و نباید در ملأ عام به نقد افکار و اندیشه‌ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ارتباط دانشگاه ادیان و مذاهب با حوزه گفت: هدف ما استمرار ارتباط با حوزه است و می‌خواهیم همان‌طور که از ثمرات حوزه بهره‌مند می‌شویم و از طلاب حوزه استفاده می‌کنیم، بتوانیم به حوزه هم خدماتی ارائه کنیم و حوزه از این دانش‌ها بهره‌مند شود. از دیگر سو می‌خواهیم ارتباط‌مان با حوزه به صورت تعریف شده، تشکیلاتی و منظم باشد.

وی در ادامه گفت: در حوزه، فقه مذاهب تدریس نمی‌شود، ولی در دانشگاه ادیان و مذاهب ده‌ها رساله تطبیقی در باب فقه اهل‌سنت و شیعه به انجام رسیده است. امیدواریم با این کار به وزن علمی حوزه اضافه کنیم. لذا می‌کوشیم رشته‌هایی که شورای عالی حوزه از دایر کردن آن محذور است،‌ راه‌اندازی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب هم‌چنین گفت: ما فقط دو هیئت علمی غیرطلبه داریم و هیئت‌های خارجی که مرتباً‌ به دانشگاه می‌آیند، احساس می‌کنند که در حوزه علمیه باز است و دیگر ادیان به صورت تطبیقی در این‌جا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی هم‌چنین گفت: این قبیل اقدامات، افتخاری برای حوزه علمیه است و دیگر حوزه علمیه متهم به بسته بودن و تحجر نمی‌شود. ضمناً‌ می‌کوشیم با بهره‌مندی از بزرگان حوزه از موازین شرعی و اسلامی هم عدول نکنیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان گفت: 95 درصد پایان‌نامه‌های ما مقارنه‌ای و تطبیقی و مبتنی بر بررسی و نقد دیگر ادیان است. هم‌چنین رشته دکتری وهابیت‌شناسی را نیز با توجه به وضعیت امروز منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم.

در بخشی از این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌منش رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب به تلاش این دانشکده در راستای شناخت و نقد عرفان‌های نوظهور اشاره کرد و آیت‌الله استادی نیز راه جلوگیری از گسترش این قبیل عرفان‌ها و نیز گرایش جوانان به معنویت حقیقی را عمل حوزویان به دستورات دینی و اخلاقی دانستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SAABER IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    برانکو حاشیه دیدار پدیده_ پرسپولیس تشویق شدید برانکو در ورزشگاه پُر از تماشاگر حضور افتخاری خدام آستان قدس رضوی سرمربی تیم پرسپولیس بعد از حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) به شدت از سوی هواداران این تیم مورد تشویق قرار گرفت.
  • SAABER IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    همانند تیم ایران مقابل اسپانیا باشید === مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره مذاکره با آمریکایی‌های ضد ترامپ، با اشاره به اصطلاحات مطرح در ورزش کشتی گفت: الان ما روی پل هستیم باید مقاومت کنیم. سخنان مشاور ارشد روحانی درباره روی پل رفتن دولت به اصطلاح کشتی‌گیران، در حالی است که آقای روحانی، برجام را فتح‌الفتوح بزرگ در مقابل قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا خوانده و گفته بود ۳ گل زدیم و دو گل خوردیم. === برانکو حاشیه دیدار پدیده_ پرسپولیس تشویق شدید برانکو در ورزشگاه پُر از تماشاگر حضور افتخاری خدام آستان قدس رضوی سرمربی تیم پرسپولیس بعد از حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) به شدت از سوی هواداران این تیم مورد تشویق قرار گرفت. === ابطحی دلال مشدی اگر زنان به ورزشگاه بروند کمتر گناه می‌کنند === ساکت با رانت به فوتبال آمده وگرنه در گذشته راننده اکبر ترکان بود! === از سوی معاون رئیس جمهور معرفی شد؛ بعد از «دولت سابق»، «دلواپسان» و «شهرهای زیرزمینی موشکی»؛ "دولت پنهان" مقصر جدید ناکارآمدی دولت === وزیر نفت: ۳ هزار میلیارد تومان بدهی قطعی پیمانکاران روی دست ما مانده است و امکان پرداخت نداریم!! === سکه ۷۰۰هزار تومان حباب دارد === دولت آبادی از فروش میلیون ها دلار ارز توسط یک دلال پرده برداشت دلالی با استفاده از ۱۵ فقره کارت ملی دیگران ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار، ارز دریافتی از این طریق را در بازار آزاد فروخته اماسه میلیون تومان به عنوان حق الزحمه به دارندگان کارت ها پرداخت کرده است. دکتر جعفری دولت‌آبادی به عنوان نمونه، به یک پرونده ارزی اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش پلیس و بررسی‌های دادستانی، دلالان و تعدادی از صرافان بر اساس کارت‌های ملی افراد و به نام آنان ارز دولتی دریافت داشته و سپس به نرخ ازاد فروخته‌اند و حسب گزارش پلیس ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کارت ملی توسط این افراد مورد استفاده قرار گرفته است که تاکنون از تعدادی صرافان و دلالان تحقیق به عمل آمده است. وطبق تحقیقات انجام شده در قبال وجوه کلانی که نصیب دلالان و صرافان شد. وجوه اندکی به دارندگان کارت‌های ملی پرداخت شده است. برای مثال در یک مورد، دلالی با استفاده از پانزده فقره کارت ملی دیگران ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار ارز دریافتی از این طریق را در بازار آزاد فروخته اماسه میلیون تومان به عنوان حق الزحمه به دارندگان کارت ها پرداخت کرده است. === جیب‌بر! گفت: تازه چه خبر؟! گفتم: در خبرها آمده است از ۳۵ میلیارد دلار ۴۲۰۰ تومانی که به عده‌ای برای واردات داده‌اند، فقط ۷ میلیارد دلار صرف واردات شده و ۲۵ میلیارد دلار دیگر معلوم نیست چه شده! گفت: برخی از آنها هم که به جای واردات کالای ضروری، کالای دیگری وارد کرده‌اند، مثلا فلان شرکت ورزشی، موز وارد کرده یک شرکت ماشین‌سازی، چای‌ساز و قهوه‌ساز وارد کرده و...! گفتم: حالا قرار است با اینهمه بخور بخور و هپل هپوی بیت‌المال چه کنند؟! گفت: احتمالا یک بهانه‌ای جور می‌کنند! و بعضی نان به نرخ روز‌خورها هم آنها را کارآفرین! و نابغه اقتصادی! معرفی می‌کنند و...! === (((( رئیس جمهور عزیز و ارزشمند ما کلمات دقیقی که از قلب و وجدان ملت ایران بود را بر زبان جاری کرد. بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس جمهور بسیار اثرگذار بود و هر کس بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن است ))))
  • SAABER IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    سقوط سه برابری ارزش ریال در ۲۴ ساعت !!!! === ...