پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/حجت الاسلام نعمت الهی گفت: مسئولین ودست اندرکاران برپایی موکب ها در مراسم اربعین حسینی باید برنامه های ابتکاری وخلاقانه برای زائرین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، در اولین نشست کمیته فرهنگی یاوران اربعین حسینی اظهار داشت: خداوند کسانی که محبت امام حسین(ع) را داشته باشند دوست دارد و وجود سالار شهیدان زمینه شناخت خداست و کسانی که ایمان دارند در مسیر حسینی گام برمی‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین امروز دیگر جای خود را در میان مردم جهان باز کرده است و حضور هزاران خبرنگار و عکاس برای انعکاس این رویداد بیانگر اهمیت این واقعه جهانی است.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) نور واحد و مقدسی هستند که نقش هدایت مردم و چراغ روشنگر تاریخ محسوب می‌شوند و امروز هم با گذشته قرن‌ها از حماسه کربلا همچنان با نور خود جوامع بشری را سیراب می‌کنند.

حجت‌الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: بعد از ۱۴ قرن همچنان شعار «هیهات من الذله» می‌درخشد و در اربعین نیز این شعار از زبان مردم جاری می‌شود تا رمز ایستادگی و استقلال و دفاع از مظلوم همچنان زنده و جاری باشد.

وی تصریح کرد: هر آزاده‌ای در هر نقطه جهان زیر بار ذلت و ستم نمی‌رود و این شعار حسینی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و اربعین فرصتی برای ترویج این فرهنگ دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: لازم است همه دست‌به‌دست هم دهیم و به استقبال این حرکت فرهنگی و معنوی برویم البته باید آسیب‌های گذشته را کمتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری موکب‌ها در اربعین سال قبل ضعف‌هایی داشتیم که امسال باید این نقص را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام نعمت الهی بیان کرد: برخی موکب‌های استان‌ها و شهرهای مختلف کشور در اربعین واقعاً نمونه بود و همه نیازها را تأمین کرده بودند که باید از آن‌ها الگو بگیریم و بهترین موکب را امسال برپا کنیم.

وی اظهار کرد: موکب‌ها در کنار پذیرایی باید بسته‌های فرهنگی هم داشته باشند تا ره‌آورد پیاده‌روی ارزشمند باشد لذا بهتر است از هم‌فکری یکدیگر استفاده کنیم تا موکبی برپا شود که سبقه دینی، مذهبی قزوین را نشان دهد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولین و دست‌اندرکاران برپایی موکب‌ها در مراسم اربعین حسینی باید برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه برای زائرین داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha