جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه روحانیان مبلّغ باید برای یک منبر حداقل دو ساعت مطالعه داشته باشند، گفت: همچنین ضروری است در فعالیت تبلیغی ابتکار، نوآوری و خلاقیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ملزومات فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان، اظهار کرد: برای اینکه ما طلبه‌ها در فعالیت تبلیغی خود موفق باشیم باید چند موضوع را مد نظر قرار دهیم که یکی از مهم‌ترین این موارد داشتن ابتکار و خلاقیت و نوآوری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اگر در مسجدی مشغول تبلیغ هستیم سعی کنیم سال به سال برنامه‌های جدید و متنوعی را اجرا کنیم تا کارها و فعالیت‌های تبلیغی ما تکراری و ملال‌آور نباشد.

وی تصریح کرد: در این راستا باید تلاش کنیم مخاطبان جدید از همه سنین را جذب مسجد کرده و برای همه آن‌ها برنامه داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید محور و مرکز فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیان مساجد باشد، افزود: در این راستا روحانی مبلغ باید هر از چند گاهی فیزیک مسجد را تغییر دهد.

وی ادامه داد: به این منظور باید از مردم بخواهیم که به نظافت مسجد کمک کرده و خود ما هم از همه جلوتر فعالیت کنیم، به‌عنوان مثال اگر قرار است مسجد تعمیر و یا  بازسازی شود، با مردم صبحت کنیم و از آن‌ها کمک و راه‌حل بخواهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب خواهر به‌ ویژه در زمینهٔ ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، اظهار کرد: خواهران مبلغه در برخورد با بانوان بدحجاب با حسن خلق و زبان نرم سعی در جذب آن‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما روحانیان مبلغ باید برای همه قشرهای جامعه برنامه داشته باشیم، به‌گونه‌ای که حتی اگر شده یک سال برای جذب معتادان و قشرهای دیگر به اماکن مذهبی برنامه بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما مبلغان باید برای منبر و تبلیغ مطالعه داشته باشیم، به‌گونه‌ای که حداقل برای یک منبر دو ساعت مطالعه داشته باشیم نه آنکه با بیان مباحث و مسائل تکراری، مخاطب را از محفل فرهنگی و مذهبی دور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha