پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه و مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی گفت: معرفت افزایی و تربیت جوانانی مهذّب از برجسته ترین ویژگی های دوره های میثاق طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در آیین افتتاح شمشمین دوره میثاق طلبگی طلاب حوزه علمیه قم و دومین دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه با مدارج علمی لیسانس تا دکترا در مدرسه علمیه امام صادق(ع) تفرش اظهارداشت: انسان ها با اراده خداوند در نوع انتخاب ها مختار هستند، عده ای خوب را انتخاب می کنند و عده ای نادرست را بر می گزینند.

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: امروز فرصت مغتنمی است که شما دانشجویان با انتخاب ارزشمندی که کرده اید به دست آورده تا عنوان سربازی امام عصر(عج) دنبال کنید.

وی ادامه داد: فرصت خوبی را به دست آورده اید تا بیشتر با حوزه و ذی طلبگی آشنایی پیدا کنید و با نگاه باز تری نسبت به نوع انتخاب خود بنگرید.

مسئول برگزاری دوره های میثاق طلبگی با بیان اینکه رشد حوزه، مرهون حضور و فعالیت جوانان مهذب و با استعداد می باشد، اظهارداشت: حوزه در شرایط فعلی نیاز به افرادی دارد که در همه مسائل تهذیبی، اخلاقی و علمی بتوانند، برای تعالی این نهاد مقدس و خدمت رسانی به جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان افزود: طرح میثاق به معنای عهد و پیمان با امام عصر(ع) است و برای آن اهدافی تعیین شده که در طول این مدت از سوی اساتید برایتان تشریح می شود اما جوانی که وارد حوزه می شود، لازم است، بداند در چه مسیری وارد شده است.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد:اگر انسان نسبت به مسیری که می خواهد در آن قرار گیرد، اطلاعات، بصیرت و آگاهی داشته باشد، بهتر می تواند برای آینده ای که در پیش دارد، تصمیم بگیرد و همین مسئله باعث می شود، آینده موفقی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان افزود: هدف دیگر این دوره، شناسایی حوزه از جوانانی است که قصد دارند، وارد حوزه شوند، به همین دلیل لازم است شاخص ترین و بهترین افراد وارد حوزه شوند تا بتوانند بار عظیم علمی و تقوایی را به دوش بکشند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha