سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
برجام

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر تکیه به توان و توانمندی داخلی، افزود: مهم‌ترین عبرت سرنوشت برجام این است که باید از این پس بیش از گذشته در رابطه با اقتصاد مقاومتی اهتمام به خرج دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، هرگز به دشمن متکی نشویم.

حجت‌الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تداوم دشمنی و اقدامات خصمانه آمریکا در قبال ایران، اظهار کرد: سران فعلی ایالات متحده حتی پس از خروج غیرقانونی و یک‌جانبه از برجام که اقدامی خلاف تمام موازین بین‌المللی و اخلاقی بود، همچنان به اقدامات خصمانه و کارشکنی‌های خود علیه نظام جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا نباید به برجام دل می‌بستیم، به عبرت‌های برجام اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عبرت سرنوشت برجام این است که باید از این پس بیش از گذشته در رابطه با اقتصاد مقاومتی اهتمام به خرج دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، هرگز به دشمن متکی نشویم.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: نتیجه مهم پیمان‌شکنی آمریکا در برجام با وجود هزینه‌ای که داشت این است که از این پس دولت‌مردان باید بیش از پیش به رهنمودهای رهبری باور قوی داشته باشند.

وی ادامه داد: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند که سر سفره خودمان می‌نشینیم، نان و پنیر خودمان را می‌خوریم ولی منت دشمنان را نمی‌کشیم، شعار امروزی آن بحث اقتصاد مقاومتی و متکی بودن به زانوی خودمان است که رهبری مطرح فرمودند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه متأسفانه برخی در داخل آمریکا را دشمن نمی‌دیدند، اضافه کرد: خروج آمریکا از برجام و اقدامات پس از آن خلاف این قضیه را اثبات کرد و این موضوع را به همه فهماند که دشمن همیشه به دنبال ضربه زدن به اصول و فرهنگ این ملت به روش‌های مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ایران هراسی افزود: در برجام نشان دادیم که حاضریم با تمام کشورهای دنیا حتی دشمنان از لحاظ عقلانی و منطقی مذاکره کنیم؛ اما اکنون این موضوع که دشمن همکاری نمی‌کند و در پی دور زدن مذاکرات است، به همه ثابت شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به افرادی که با وجود بدعهدی‌های آمریکا همچنان در پی خوب نشان دادن مذاکرات هستند، افزود: کسانی این قضایا را مطرح می‌کنند که در طی این سال‌ها پرونده خوبی نداشته و همواره دل درگرو غرب و فرهنگ غربی داشته‌اند.

وی افزود: فرهنگ دشمن‌ستیزی و شهیدپروری در خون این ملت بوده و هرکس که به خون شهدا و راه رهبری پایبندی ندارد، جایی در این نظام ندارد، ازاین‌رو کسانی که جاهلانه در کشور عمل می‌کنند باید عبرت بگیرند، اما کسانی که آگاهانه در پی سوءاستفاده هستند در این نظام جایی ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha