پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ستیز با ظالم و عدم سکوت در برابر ظالم را در رویارویی امام حسین (ع) با یزید بن معاویه شاهد بودیم که امروز هم همین خط از سوی پیروان واقعی آن امام همام تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه محرم، با تأکید بر گرامیداشت شایسته و کیفی ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: حماسه حسینی و قیام عاشورا سبب ماندگاری دین مبین اسلام برای همیشه تاریخ شد.

وی با اشاره به عظمت واقعه کربلا، افزود: اهل آسمان و زمین هنوز هم مات و مبهوت این حماسه هستند و حتی ملائکه هنوز اوج و عظمت این ایثار را درک نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: با محاسبه هیچ محاسبه‌گری، عظمت این روز محاسبه نمی‌شود که چطور امام حسین(ع) با یاران اندکی در برابر جمعیت فراوان دشمن قرار می‌گیرد و با علم به اینکه شهید خواهد شد و خانواده‌اش به اسارت خواند رفت، وارد میدان نبرد می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین ایثاری در هیچ معصومی اتفاق نیفتاده است، اضافه کرد: یقیناً علاقه‌ای که ما به امام حسین(ع) داریم به دیگر ائمه هم داریم، همه آن‌ها نور واحد و حجت خدا هستند و فرقی بین آن‌ها نیست، زیرا همه آن‌ها جانشینان نبی خدا هستند؛ اما حماسه حسینی داستان دیگری است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: دشمن در روز عاشورا خواست تا ضرب شستی نشان دهد و اهل بیت امام حسین(ع) را تهدید کند که مبادا دیگر چنین وقایعی اتفاق بیفتد، سرها را به نیزه برد، بدن‌ها را روی زمین انداختند و اهل بیت را به اسارت برد تا خاندان پیامبر(ص) جرأت ادامه چنین حماسه‌ای را پیدا نکنند.

وی افزود: اما امام حسین(ع) کاری کرد که خاندان بنی‌امیه دیگر جرئت امثال پیشنهاد یزید به امام حسین(ع) را ندهند، آن‌ها فهمیدند که اهل بیت اگر شده باشد، سر می‌دهند، اما بیعت نخواهند کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: بنی‌امیه می‌دانستند که اگر به امام سجاد(ع) هم پیشنهاد بیعت دهند، حماسه عاشورا را تکرار خواهد کرد و این به نفع آن‌ها نبود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان این‌که در اسلام اصیل عدالت، زهد، تقوا، فضایل اخلاقی، جهاد فی سبیل الله و ستیز با ظالم وجود دارد، اظهار داشت: ستیز با ظالم و عدم سکوت در برابر ظالم را در رویارویی امام حسین(ع) با یزید بن معاویه شاهد بودیم و امروز هم همین خط از سوی پیروان واقعی آن امام همام تداوم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha