پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی

حوزه/معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری به قول عده‌ای اشاره کرد که می‌گویند: «مذاکره با امریکا مشکلات را حل خواهد کرد.» و اذعان داشت: آیا تجربه این امر را نداریم؟! در برجام مذاکره کردیم؛ آیا مشکلات حل شد؟! یا افغانستان، که تسلیم امریکاست، مشکلاتشان شامل مواد مخدر و امنیت حل شده است؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، در اختتامیه دوازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی، ضمن اشاره به موضوع دوازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی، خاطرنشان کرد: فرهنگ، روح حاکم بر تمام قوانین، آیین‌نامه‌ها و نظامات است و همه فعالیت‌ها باید خود را با روح تربیتی در هم آمیزند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، گسترش دایره بهره‌مندی دانش‌پژوهان را از مؤلفه‌های فرهنگی و تربیت معارف اسلامی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: فرهنگ و تربیت باید تمرکز اصلی نگاه‌های آموزشی و پژوهشی باشد.

 وی با اشاره به این که گفتمان انقلاب اسلامی، اخلاق و تربیت را حاکم بر همه مسائل می‌داند، خاطرنشان کرد: اگر مدیر، متخلق و متدین باشد، روحیه فروتنی و دوری از دعواهای روزمره را بر همه جای مجموعه حاکم خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی به کلامی از مولی‌الموحدین علی(علیه السلام) اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه، امروز در عرصه بین‌الملل شاهد منطق زور و جاهلیت مدرن هستیم؛ پیش از این، اگر قدرتمندان قولی می‌دادند، به تعهد خود پایبند بودند، ولی در عصر کنونی مستکبران به قراردادهایی که خودشان پذیرفته‌اند نیز پایبند نیستند.

وی با تأکید بر این که همراهی با نظام حاکم و قدرتی که منطق جاهلیت مدرن را در پیش گرفته، دور از عقلانیت است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای اقدام نمود که دشمن همواره خود را در برابر مجموعه‌ای مصمم، با اراده‌ای قاطع و تصمیمی محکم ببیند که راه خویش را با تکیه بر عزم و اراده خدایی ادامه می‌دهد.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری به قول عده‌ای اشاره کرد که می‌گویند: «مذاکره با امریکا مشکلات را حل خواهد کرد.» و اذعان داشت: آیا تجربه این امر را نداریم؟! در برجام مذاکره کردیم؛ آیا مشکلات حل شد؟! یا افغانستان، که تسلیم امریکاست، مشکلاتشان شامل مواد مخدر و امنیت حل شده است؟!

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر این که شرایط کنونی حساس است، ولی بحرانی نیست، خاطرنشان کرد: راهبرد دشمن، همواره، بر سرنگونی نظام جمهوری اسلامی استوار بوده و بارها در برنامه‌های خود به بن‌بست رسیده است.

وی ناامید کردن دشمن را مهم‌ترین راهبرد نظام اسلامی دانست و یادآور شد: دولت با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و عزم راسخ، می‌تواند بر مشکلات فائق آید. شرایط کنونی، نیازمند همت دوچندان است تا پیام اقتدار به دشمن منعکس گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه، به برخی از ظرفیت‌های ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ده‌میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی و همسایگی با پانزده کشور، ظرفیت‌های عظیمی پیش روی کشور قرار داده است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: توجه به همت و اراده بازدارندگی فعال، وحدت کلمه، پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، ادامه توان دفاعی، تداوم اقتدار منطقه‌ای، بالا بردن توان علمی، توجه به اقتصاد مقاومتی و وحدت کلمه، مهم‌ترین راهکار غلبه بر مشکلات کشور است.

وی در پایان، با تأکید بر این که گفتمان کرامت قرآنی، ملکوت جهان را در بر گرفته است، خاطرنشان کرد: باید پیام نصرت الهی را جدی بگیریم که مشکلات برطرف شدنی است؛ آمریکا ضعیف‌تر از آن است که بتواند غلطی بکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha