پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: فهرستی از مشکلات اقتصادی و معیشتیِ مردم شامل بیکاری و گرانی و... پیش‌روی مسئولان نظام و در راس آن دولت است، امروزه دولت نباید مشکلات و گلایه‌های مردم را نادیده بگیرد؛ مسئولین باید با جدّیت به دنبال حل آن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرام پور، امروز در جمع جوانان ولایی و بسیجیان شهرستان بیجار با اشاره شرایط بدِ اقتصادی و معیشتی مردم در این روزها اظهار داشت: از نگاه رهبری معیشتِ مردم یکی از خطوط اصلی انقلاب است اهمیت موضوع معیشتِ مردم در انقلاب اسلامی تا آنجاست که رهبری بر اساس سخنان امام خمینی (ره) آن را یکی از «خطوط اصلی انقلاب» معرفی می‌کنند و براساس سخنان امام(ره)، موضوع مردم، استقلال کشور، تدین و پایبندی به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار و زورگویی، مسئله‌ی فلسطین، موضوع معیشت مردم، توجه به مستضعفین و رفع فقر، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها هندسه‌ی انقلاب به‌دست می‌آید.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار گفت: دشمن برای ناکام کردن ملت ایران در مسیر پیشرفت و توسعه به یک «جنگ اقتصادی» علیه ما روی آورده که با به قدرت رسیدن شخص دیوانه ای همچون ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا، فشارهای اقتصادی بیش از پیش شده است.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام خامنه ای(مدظله العالی) « امروز عرصه‌ی اقتصاد، به ‌خاطر سیاستهای خصمانه‌ی آمریکا، یک عرصه‌ی کارزار است، یک عرصه‌ی جنگ است، جنگی از نوع خاص.» که دشمن تمام توان خود را برای زمین زدن نظام اسلامی و مردم ایران به کار گرفته است.

این استاد حوزوی بیان داشت: در چنین شرایطی فهرستی از مشکلات اقتصادی و معیشتیِ مردم شامل بیکاری و گرانی و... پیش‌روی مسئولان نظام و در راس آن دولت است، امروزه دولت نباید مشکلات و گلایه‌های مردم را نادیده بگیرد؛ مسئولین باید با جدّیت به دنبال حل آن باشند.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: مسئله‌ی بیکاری، رکود و گرانی در جامعه نسبت به گذشته بیشتر شده، اینها مسائلی است که وجود دارد که بخش اعظم این مشکلات نیز به مدیریت برمی‌گردد؛ مشکلات اقتصادی کشور ممکن است 30 الی 40 درصد مربوط به تحریمها باشد، امّا اغلب مربوط به ضعف مدیریّت است؛ باید مدیریّت کارشناسانه و به خوبی صورت بگیرد، باید مدیران درست عمل کنند تا موانع مرتفع شوند.

این استاد حوزوی افزود: در این ایّام التهاب بازار سکه و ارز و مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه‌ساز «گله‌مندی مردم» شده، مردم از بسیاری از چیزهایی که در کشور می گذرد گله‌مندند. انتظارات مردم به ‌حق است، انتظار به‌حقّ مردم این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند، رفاه عمومی باشد، طبقه‌ی ضعیف جامعه از وضعیّت غیرقابل ‌قبول فعلی خارج شود و از مشکلات نجات پیدا کند؛ اینها انتظاراتی است که مردم دارند و آن هم ‌حق هر ملتی است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعص (عج) شهرستان بیجار تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تا حدی است که رهبر انقلاب در طول سالیان اخیر بارها و بارها دغدغه‌مندی خود نسبت به آنها را اعلام کرده‌ تا آنجا که بیکاری یک جوان را موجب «خجلت و شرمندگی نظام» دانستند و در بیانات گهربار خود فرموده اند که« این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌].»

حجت الاسلام بهرام پور در پایان ضمن تشکر از مواضع مراجع عظام تقلید نسبت به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، ریشه‌ی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در  فعال نبودن تولید داخلی دانست و گفت: وقتی تولید داخلی بخوابد، همین وضعی بوجود می‌آید که امروز هست، جوانان ما بیکار می شوند، اشتغال ما کم می شود، رکود بر کشور حاکم می شود، وضع زندگی و معیشت مردم دشوار می شود. زیرا اینها را که از طریق ارتباط با آمریکا و یا اروپا حل نمی شوند، اینها را باید خودمان در داخل کشور حل کنیم. اینها کارهایی است که به عهده‌ خود ما است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha